• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

EA, man får ingenting annat än glädjen att ytterligare en gång få spreta med benen i vädret inför en läkare.

• Lapinette

Fru E - min make har alltid varit med och t o m fotat en gång.

• Fru E

Nenne-godis är frukt med eller räknas inte godisar som är formade efter frukter som frukt *förvirrad*

• Telis

EA igen, i vårt fall var det ingen fråga, det var alldeles självklart att maken skulle vara med.

• nennesjuttioåtta

Fru E
    nä, det var så självklart att han skulle vara med. Vad ska de göra annars?

Jag fick inget smärtstillande alls vid ET /FET. jag tyckte det var ganska obehagligt, särskilt FET eftersom de inte kom igenom livmodertappen förrän efter en massa trixande. Valium eller nedsövd helt efter ET fram till TD vore ju något!

• Fru E

Att spreta börjar man bli van med vid det här laget

• nennesjuttioåtta

ja vid ET måste man ju tänka på vad man har på sig också, vid ÄP får du ju mannekänga i fula långstrumpor som hasar ner och en sjukhusskjorta. Och TADA flasha bävern helt utan hämningar.

• Telis

nenne, kan du inte göra en lunchlåda med spaghetti och sen peta bort allt utom spaghettin?

• Lapinette

Fru E - vid ET får man inget, som Telis säger, men vid ÄP får man något . Jag gillade verkligen rohypnolen som jag fick vid min första ÄP ... fick inte samma sak vid de andra tillfällena och tyckte inte de var "lika bra" .

• Fru E

Har inte frågat maken än vad han tyckte om frågan men tror mer att han behöver vänja sig lite vid det hela

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge