• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

pb - säg inte det! Gamla tant kanin blev inte nedreglerad på två veckor och min gyn trodde jag var gravid (för en cysta kunde han inte hitta).

• Lapinette

pb igen - jag sprayade också bara 2 gånger om dagen och det är nog den vanligaste dosen. 8.00 på morgonen och 20.00 på kvällen.

• snaily

PB
    Städning är helt klart motion!

Ok, är nu övertygad om gelén förträfflighet, tar gärna emot om den finns någonstans.

Nej, det här duger inte, nu måste jag åka hem till min lilla man och lilla Korv!

• nennesjuttioåtta

bidrottninggelén är jag högst tveksam till om den hade någon inverkan i just mitt fall.

PB
    oh nej, det var inte alls min menig. Jag sprayade kl 6, 14 och 22, men tror det där är högst individuellt. Det kanske beror på FSH-värdet hur långt man har till nedreglering?!??! Ingen susning...

Snaily
    gnnnnnnhh!!! Jag hoppas så att det kommer gå bra den här gången! Jag litar på dem i Falun...

• passionsblomman

Lappis, åååh men vad skitjobbigt! Vi behöver att jag nedregleras och får den förbaskade blödningen någorlunda snabbt så vi kan åka upp och göra hela grejen lagom innna påsk. Mest för att vi ju ska bo hos sonens bästis och han ska hälsa på gamla klassen och sådär.

• fru AM

Ok nu repeterar vi detta så att det fastnar även hos mig:
    Först sprayar man (för att nedregleras?) - hur länge då?
    Sedan sprutar man? Hur länge då och vad händer i kroppen?

// fru Senil

• nennesjuttioåtta

Snaily
    jag hade också synarela

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2010-02-24 16:43:25 följande:
    bidrottninggelén är jag högst tveksam till om den hade någon inverkan i just mitt fall.
    Men Nenne: du gnuggade burken och nu är du gravid! Hur kan du vara tveksam?
  • Lapinette

pb - det fixar sig säkert ... jag var som vanligt ett undantagsfall. Hur många veckor är det planerat att du ska spraya, för det skiftar också från klinik till klinik.

Jag tror att det där med hur många gånger man antingen "puffar" per dag, antal veckor man gör det samt stoppar upp härligt Crinone beror på vilken linje kliniken följer.

• Lapinette

AM - man sprayar i 2-3 veckor (beroende på klinik) och sen tar man sprutor i 10-14 dagar (beroende på hur äggen utvecklas).

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge