• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

Am
    ja jösses, hur tänker jag nu?

jag sprayade knappt 3 veckor innan jag började med sprutorna. Sprutade två veckor och sparyade bara någon gång per dag istället.

• Lapinette

Just så är det ... under tiden man tar sprutorna så sprayar man också en gång per dag.

• Telis

Nja, det beror nog inte på kliniken om både jag och nenne gick hos Falun och jag sprejade två gånger om dagen och hon tre.

• porchez

Hemma lätt uttråkad och så börjar mitt internet spöka! Tänk er jag var utan internet i två timmar!! :-O Huuua!!

Instämmer med PB storstädning är motion! Själv har jag fått för mig att jag nu är tillräckligt frisk för att ta mig till gymmet. Får se hur det går!

Håller tummarna för alla spännande IVFer

• Fru E

Just därför maken får ta hand om sprutorna

Lapinette skrev 2010-02-24 16:40:44 följande:
    snaily - ok, då fortsätter jag med tumhållningen.Larm är att rekommendera! Första omgången så var det maken som höll kollen. Det gjorde honom lite mer delaktig i processen.
  • passionsblomman

Ja, min gyn har sagt att jag ska spraya i två veckor eller tills blödningen kommer (som visar att jag är i det framtvingade klimakteriet). När jag får en blödning ska jag ringa och så komma dit på undersökning. Då sa de kolla slemhinnan och att allt ser bra ut.

Sedan ska jag ta Puregon och vänta på massor av ägg. (Eller iallafall förhoppningsvis ett par stycken bra.....)

Mer har jag inte lagt så noga på minnet än.

• Telis

Jag sprejade också två gånger om dagen under sprutperioden men då bara en puff i en näsborre (till skillnad mot veckorna innan när jag sprejade en puff i varje näsborre - dvs två puffar varje gång ).

• snaily

Jag har nu sprayat i en evighet ungefär, svarade jag idag när Falun frågade. Sen i december, med ett avbrott på bara två dagar i samband med ÄP i januari. Så det var ju skönt att höra idag att jag är nedreglerad (igen) efter allt meck.

När jag börjar med sprutorna ska jag fortsätta spraya två gånger om dagen, men bara en "puff" per gång (istället för två som nu).

• Lapinette

Jösses, vad man glömmer fort ... så kanske det var två puffar om dagen men bara i en näsborre.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge