• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

NU vågar jag mig inte utanför tullarna pga alla dessa skälmskt leende, nakna män som landsbygden uppenbarligen dräller av!

• snaily

Telis
    Heja, dagens bästa tvättlappstips (säger barnlösa experten )
    Hej förresten, hur mår ni?

• fru AM

JA men den hade lite fördröjd effekt på henne. För mig räckte det att köpa den och titta på den

snaily skrev 2010-02-24 16:28:40 följande:
    Huh? Måste alldeles ha missat denna magiska gelé! Provade Nenne den alltså?
  • fru AM

JAg har ett gäng snygga unga män i varselkläder på en skylift utanför fönstret - någon som är sugen?

• snaily

AM
    Ja, du bör ju vara beredd på att hålla för ögonen på barnen så de slipper se all denna nakenhet! Och klä dig anständigt så slipper du - kanske - bli antastad.

• Fru E

Om Snaily får bidrottninggelen v10 så hinner hon lugnt skicka den till mig inför v11 *Plus var det här ja*

• Lapinette

snaily - du anar inte vad jag håller tummar och tår för dig. Minns inte (tror jag börjat bli senil) men ändrade de något i upplägget denna gång?

• fru AM

Tror du att det hjälper? Jag som tänkte gå i skidskola endast iförd min Lindarw-susp

snaily skrev 2010-02-24 16:30:32 följande:
    AMJa, du bör ju vara beredd på att hålla för ögonen på barnen så de slipper se all denna nakenhet! Och klä dig anständigt så slipper du - kanske - bli antastad.
  • passionsblomman

Snigel, jag håller helt och fullständigt med dig om spänningsfaktorn. Jag känner mig liksom...bedövad ...eller nånting. Som att ingen del av mig vågar ens känna efter. Bara att ställa telefonen på larm 8.00 och 20.00 så jag inte glömmer att spraya.

Kanske kan man s-t-ä-d-a sig ifrån IVF:demonerna som lurar och väser runt benen på en?

• nennesjuttioåtta

Am
    jasså den sången! *harkel*
    ÅÅH grabbar i varselkläder, jag går upp i BRYGGA!!!!

tror jag skickade burken, välgnuggad men oöppnad, till Koko där den tog skruv direkt. Eller?!!? Nä jag minns inte.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge