• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Snorkfröken77

Apropå stökiga katter som vi diskuterat en del här i tråden, igår morse ringde Securitas och var hemma hos oss, vårt larm hade lösts ut, men "inget intrång" som de sa. Gissar att vår lilla gulligan utlöst det genom att kasta sig på en fåtölj i vardagsrummet och nästan fått den att välta, rörelsen måste ha utlöst rörelsevakten. Vi hade ju anat att han skulle bli lite stökigare nu när han inte har hantverkarna att terrorisera på dagarna, frågan är hur illa det blir...

• Snorkfröken77

Nenne - Hrmmm, jag tror tyävrr det är en del kokostoppar, lakrits och semlor också

Snaily - Självklart, om några veckor ska jag börja klä mig helvitt och alltid ha en blomma i handen
    Förresten vilken underbar vagn du hade hittat till Korven häromdagen! Köp! Köp!

• nennesjuttioåtta

snaily
    apropå katter, nu vet jag varför det heter kissekatt. När de ser en gul kissfläck från en hund i en snödriva så gnuggar de sig mot den. Skitmysigt. Inte undra på att hon är så fin i pålsen. Eller gör inte andra katter så? Och om de inte gör så, varför gör HON så?

• Snorkfröken77

Fick en fin kommentar av en frispråkig kollega, hon sa: Men du kanske är som XXX (en annan kvinnlig kollega) att du blir jättestor fort och sen växer inte magen så mycket mer. Tack för den passningen...

• nennesjuttioåtta

snorkis
    Kan jag aldrig tänka mig, det är baaara bebis!
    Jag har faktiskt fått mindre mage senaste veckan. Fast hårdare. Jag tror dock att mycket beror på att jag inte ätit en massa onödigt sista två veckorna och att jag bytt till mammajeans såa tt svålen håller sig på plats och inte skjuts uppåt som en svallvåg.

• Snorkfröken77

Nenne - lol, det har jag aldrig sett våra katter göra

• Snorkfröken77

Nenne - Så blev det för mig också, först var den mer lös, antagligen mest svullen, sen minskade den lite men blev liksom hård, sen har den fortsatt så.

• Snorkfröken77

Nenne - Förresten glömde kommentera förut, gud vad snygg Nancy är!

• Snorkfröken77

Nehej, nu måste jag göra ett sista ryck innan jag beger mig hem!

Ha en skön eftermiddag allihop!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge