• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

fru E
    du ska undvika att ta sprutan samtidigt som du kör bil. Det blir så svårt att hålla i ratten.
    Nä, allvarligt, jag kan inte komma på något.

• nennesjuttioåtta

fast då åker ni ju inte över Gävle om ni ska stanna i Långshyttan. Synd, jag hade kunnat bjuda på fika

• Oupsie

Fru E, har du också börjat med sprutor?

Tack Nenne, man känner sig lite isolerad från omvärlden när man inte har internet.

Hittade tråden som ni pratade om, bra inlägg PB och Nenne . Heja!

• Fru E

Oupsie-nej inte än men snart, väntar bara på tanten som nog kommer i helgen

• nennesjuttioåtta

Fru E
    Glad att hjälpa till!
    nyp hårt i det du får tag på så att du koncentrerar dig på den smärtan än på sprutan. Fast det är väl din man som ska sätta nålen?

• nennesjuttioåtta

Fru E
    jjaaaaa, du ska ju köra korta metoden! Fasen, det kommer gå snabbt! Då kommer du och Snaily plockas samtidigt, eller?

• Oupsie

Fru E, ok. Då börjar du inte förren jag är hemma igen. Och har ett fungerande Internet, för det mesta i alla fall .

Nu ska jag gå en promenad i det fina soliga vädret innan det är dags för nästa föreläsning.

Kanske kommer in senare idag, om Internet fungerar . Ha det bra tjejer!

• muggles
    porchez skrev 2010-02-24 10:40:51 följande:
    Bara en fråga till ang. mat, vad äter man får frukost om man vill snåla med kolhydrater? Idag äter jag havregrynsgröt med russin varje morgon. Men det fungerar jag inte då.
    De rabiata äter väl typ äggröra/omelett med bacon el så. Men jag äter kolhydrater till frukost (fil och müsli) för jag är inte så rabiat. För mig räcker det att minska ner på mängden vid de andra målen och skippa kvällsmackan (då funkar ett kokt ägg bättre).
  • Fru E

Nenne-det är maken som sätter sprutorna här men har redan hittat en kväll när jag måste göra det *attans*
    Kliniken körde nästan bara den korta metoden om man inte hade några problem tex pco eller liknande, endast ett fåtal som sprayade.
    Om tanten kommer som planerat så borde plock vara veckan som börjar med 15 mars om jag räknar rätt

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge