• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Vickan: har kört bara våtservetter på både Livia och Hektor. Ingen av dem verkar ha några hudproblem.

Hej Fjosok! Bara att hoppa in i diskussionerna om högt och lågt.

• viktualia

Fjosok - Är fullt medveten om att Bröllopstorget är öppet för alla och ingen. Och att en tråd av det här slaget också är öppen för alla, skulle vi som hänger här vilja vara privata på riktigt så fick vi välja någon annan typ av mötesplats än denna. Det har diskuterats men aldrig genomförts och troligen hade tråden aldrig överlevt om inte diverse smygläsare plötsligt anslutit sig och på det viset fyllt på denna trevliga pladdriga skara.

Den här tråden har som kärnämne att diskutera graviditet/barn även om tusentals sidospår förekommer och gör tråden till den skojiga babbelhörna som den är.

Jag är varken pryd eller diskret lagd. Men på ett sätt kan jag känna att det faktiskt är rätt skönt att det bara är tjejer som babblar här i tråden... just för att det handlar en hel del om mens, om komplikationer vid förlossning och andra saker med tydlig koppling till kvinnokroppens olika funktioner. Vill mest säga att det inte känns okomplicerat att välkomna en kille som deltagare i tråden....

• viktualia

gaaaaaaaaaaa

Vådan av att vara hemma dagtid är att man kan få skumma besök... Jehovas vittnen eller kanske var det mormoner.. ringde just på dörrn... BLÄ för sådana besök. Men när jag öppnade med Trollet i famnen så hajjade de att de kom lite olämpligt.. *isch* Nästan lite obehagligt!!

• nennesjuttioåtta

Fjosok
    hahha dig har jag sett förr, välkommen hit!

• MuffinsTönt

Oj, jag missade nog inträdesprovet.

Skor? 36 (minsta i tråden?)
    Choklad: Nougat av olika slag och mörkchoklad. Ngt mer? Boställe: Göteborg fattar ni la!

• passionsblomman

*svischar förbi*

Nå´n som känner för att säga något smart?

www.brollopstorget.se/Forum-2-16/m3664305.html

Själv MÅSTE jag städa idag, det har verkligen inte varit en prioritet, mest skottning och vedande på sistone...
    Läsa ikapp får jag också göra sedan.

Idag är det STRÅLANDE sol, så när jag städpausar måste jag nog ta en promenad.

• nennesjuttioåtta

För mig gör det inget om det är en kille bakom nicket, Mens och sånt annat klet kommer väl inte direkt som någon överraskning? I så fall får han väl scrolla som en annan gjort när det avhandlats gravidklagomål, barnvagnar eller annat.

• fru AM

Jag är också kille - ingen som avslöjat det än?

• fru AM

Är man inte seriöst intresserad av kvinnolivet och kvinnokroppens mysterier så blir man inte gammal i tråden ... men jag har bitit mig fast!

• Lapinette

AM - en jäkla snygg kille!

muffins - njaaee, jag har 36 i sommarskor och 37 i vinter (för det mesta) så jag är ganska nära din skostorlek.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge