• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia
    passionsblomman skrev 2010-02-23 17:52:01 följande:
    Vickan, nä DÄR har du en poäng. Fyyy vad mina handexem bröt ut när jag var hemma med bebis!
    japp och mina är GRYMMA helt utan bebis. Alltså är vatten inte ett alternativ.. och bada Trollet får maken göra så långt det är möjligt... jag stoppar inte händerna i vatten på det sättet utan handskar. Trist men jag har inget val. Vill ju inte använda kortisonsalva så att jag inte kan ta i ungen....
  • passionsblomman

Usch Vickan! Mina går i perioder och nu när jag varit arbetslös ett bra tag är händerna tack och lov riktigt fina och kliar inte. Jag har förstört dem med alla blöta jobb. Städning, hemtjänst och sådant. Och som florist är an blöt eller åtminstone fuktig om händerna HELA dagarna. Och full av jordiga självsprickor och infekterade sticksår fårån giftbesprutade taggar, skärsår från vassa gräs och knivar. Oh mina händer är värsta frökenfingrarna just nu om man jämför!

Här har sambon fått ta allt blött i så stor utsträckning det nånsin går, både blöjor, disk och allt vad det nu är. kortisonsalvan vill man ju inte ta en enda gång mer än man måste.

• fru AM

JAg äter inte mellanmål - det är det som är problemet. Vi äter middag vid 19.30 ca och vid det laget är jag så hungrig så jag håller på att svimma trots att jag småätit småsaker hela eftermiddag. MÅSTE börja med ett rejält mellanmål. Bra idé Porchez!

Äpplen, apelsiner, päron skurna till fruktsallad + keso och några nötter/mandlar?

• porchez

tack söta för alla tips! Precis det jag har ätit sen jag kom hem från semestern. Så det är väl bara att hålla i som gäller, ta lite extra på träningen samt mindre portioner som gäller då! suck vad det är tråkigt att hålla igen. För bara några år sedan kunde jag äta vad som helst utan att det märktes...

• Liten med Mindre

Porchez- kokt ägg är toppen som mellis. mättar länge.

Vickan - tror att vuxensavetter blir för starkt och säkert har medel som småbarn inte "gillar". Å andra sidan tål inte Mindre några babysavetter heller - blir rött på en gång. Men så länge Trollet tål så kör på med babyvarianten för händernas skull.

Brunch - törs väl inte säga att jag är på direkt.

Cicci - välkommen hem till snön! Är ni bruna o pigga nu då? Har maten ordnat till sig? Semestrar kan ju göra underverk. *hoppas*

Franska - har aldrig heller under alla mina studier här, i Frankrike eller Geneve stött på mellanrum före frågetecken. Inget som har poängterats i alla fall. Kanske något som används stilistiskt vid dikter/prosa?

Nenne - kör Core så länge som det känns bra. Börjar magen puta så att det inte är skönt att ligga på mage kan du börja bli försiktig, och framför allt låta bli de raka magmusklerna då (typ crunches, jag körde plankan lite längre än så första gången).

September - jag skulle rekommendera min hudkräm jag har till ansiktet - den har hjälpt Mindre, vill jag tro. Fast å andra sidan kombinerar vi det mesta, använder alltid även miniderm och vid fnasighet inotyol. Samt smörjer med Weleda cold weather cream när vi ska ut. Men min näsa har i alla fall mått otroligt bra av min kräm, trots alla evinnerliga förkylningar: Vitamin Supreme facial cream av Dr RR Eckstein. Säljs av Ramonas hudklinik på söder. Har för mig du bor i Stockholm? eller misstar jag mig?

Imorgon hoppas jag mindre kan gå iväg till dagmamman. Ett tag i alla fall. hon har visserligen sovit massor idag, men jag hoppas det är kureringen och inget nytt på gång.

Själv behöver jag verkligen lite lugn o ro, och sov nog middag själv lika länge som Mindre. Halsbrännan är tillbaka från den här veckan och magen är i vägen överallt då den inte sjunkit något. Grynet håller huvudet svävande...

Nåja, det ska ju inte pågå i evigheter.

Ska lista ut vad jag vill ha för kvällsfika.
    Gokväll!

• MSW

Godkväll!

Tackar så jättemycket för alla glada tillrop angående mina provsvar! Blir varm i hjärtat!

Här har vi varit på akuten ikväll då A varit hängig och vi misstänkte öroninflammation, och vi kom där ifrån med recept på penicilin för öroninflammation! Verkar vara ett "öronbarn" vi fått..

Håller tummarna så de blir blå för alla BIM!

Nu ska jag se om jag kan få något loggboksskrivande gjort också innan kvällen är över!

Puss och Kram!

• MuffinsTönt

Vickan

Det finns tvättkräm som är ganska mild och kan torkas bort med papper. Det behövs inte så mkt eller ngt vatten alls har jag för mig. Många av de där vätservetterna ÄR både för starka och har onödiga ämnen som eg inte alls bra för babyhud. Det har gjort nån innehållstest på många märken. Jag tror att alla innehåll ngt inte bra. Annars får du välja våtservett utan parfym för att göra det mildare.

• porchez

Liten - ägg ja! Perfekt, smidigt att ta med till jobbet också!

Ligger hemma i sägen idag, har haft feber i natt, känner mig lite bättre nu, men tar det säkra för det osäkra och stannar hemma. har jobbat så mycket de sista veckorna så det är inte konstigt att kroppen reagerar.

MSW tråkigt med öroninflammation, hoppas han bättrar sig snabbt på penicilinkuren.

Liten när är det du är beräknad till? Såg en BFlista här för inte så länge sen, men minns aldrig datumen, bara att "du är på tur"

Hur ligger det för övrigt till med BIMdatum i tråden? Vilka är det som försöker?

Ska nog försöka sova lite nu, men kommer säkert få massor av tid här senare idag.

hej så länge

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge