• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

snaily - ni kan inte ha handskar på er när ni jobbar? Precis som läkarna har.

• snaily

Lappis
    Jo, fast ibland kommer man på att ta på sig handskarna lite sent, när man redan är nerkladdad. Sen är det något talkigt puder i handskarna som också torkar ut huden. Det största problemet är väl att man konstant tvättar och spritar händerna. Det brukar ordna sig på sommarsemestern, om inte förr.

• MSW

Hur gör man med allt klägg som blir vid öroninflammation? A har hur mycket som helst i ena hörselgången.. (nästan ute i ytterörat) ska man låta det vara eller försöka få bort lite av det?

Lappis: Beklagar på ett sätt ännu mer att du är vad vid tant! Även om det är skönt att du blivit så avslappnad så önskar jag juh att du aldrig skulle ha behövt bli det.. (Hoppas du förstår hur jag menar)..

• nennesjuttioåtta

todiloo!

Lappis, alltså, jag har gjort mig vansinnig över många färgburkar trots en sån där kapsylliknande sak. är burken öppnad tillräckligt många gånger så blir det till slut ett enda jävla foliepaket av locket.

Men hörrni, jag fick lära mig av en pistör att man INTE ska smörja ansiktet alls (och heller inte tvätta det på morgonen) när det är kallt utan låta hudens eget fettlager skydda. Man ska inte gnugga sig i ansiktet heller för då förstör man det lagret som kroppen producerat under natten. Det är som membranet på Gore-texen, man får inte kleta igen porerna.

• nennesjuttioåtta

hon var f ö en riktig fjällräv men det är klart hon kan ha fel för det...

• Lapinette

MSW - det trista med tant är jag mår så jäkla dåligt varje gång och det känns så jääääkla onödigt eftersom den ändå inte fyller någon nytta. Om jag visste med säkerhet att jag inte kan bli gravid så skulle äta piller igen eller ta bort skiten.

• nennesjuttioåtta

Är man kall om kinderna eller näsan ska man bara varsamt lägga en hand på och värma så, inget gnugg

• Liten med Mindre

MSW - tyvärr inget klokt att bidra med ang klägg. Mindre fick inget sånt den här gången.

Läste i förresten i en av våra baby-broschyrer att daglig användning av typ renässans minskade risken för öroninflammation med rätt många procent hos barn. Kanske något för A?

Penicillinet vi fick var ju inte heller populärt. Har bara gått ner genom att få en chokladboll efteråt.

Snaily - mina händer är fulla med sprickor med. Ska försöka vara duktig med body shops handkräm "Hemp hand protector". Brukar hjälpa bäst för mig.

Återvänder till min avocadomacka...

• MSW

Just ja, tänkte kommentera tygblöjor, hade absolut kunnat tänkt mig det åtminstone innan barnet börjar äta mat.. Men det är här (som hos flera av er andra) förmodligen omöjligt att få med maken på det...

Och menskopp har jag också, och tycker nog inte den är så mycket meckigare än tampong..

Nu luktar det som att det är dags att byta blöja!

• snaily

Nenne
    Ja, så har jag också lärt mig, men är det kanske så att det är vatten man ska undvika (som då fryser på/i huden), och nästan alla ansiktskrämer innehåller ju vatten. Dock inte denna cold cream så tänkte att det kan vara värt att prova - hittills tycker jag det funkar sådär att låta det egna fettlagret skydda, i alla fall när det är så HÄR kallt. Behöver alltid kläder i ansiktet också, men det kanske är ofrånkomligt.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge