• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Parnassia

God morgon!
    Idag har maken ledigt halva dagen och vi ska shoppa lite. E ska hämtas på dagis av morfar, det är första gången, hoppas det går bra!

Ang babyservetter, jag har också hört talas om det där testet muffinstönt pratar om. Vickan - du har väl tillgång till Råd och rön? Kolla där!

• muggles

start september skrev 2010-02-23 17:17:56 följande:

Muggles, håller hårda, hårda tummar för din skull.
    Tack, gulligt!
  • MSW

Godmorgon!

Nattsömnen har varit sådär.. A kom in tidigt till oss och ibland märker man knappt av honom och ibland är han ivägen hela tiden.. Natten var av det andra slaget.. Tror att han sov hyfsat iaf! Penicillinet tycker han inte om alls lika mycket som förra vi fick, dessutom ska vi ta det tre gånger om dagen och dagis är tydligen inte sugna på att ge medicin utan att man går genom rektor och grejer! Så nu blir det pyssel pyssel! Idag är vi hemma varsin halvdag (jag börjar inte förrän 12 ändå, jobbar dock till 18.30 sedan.. Men det låtsas jag inte om..) Resten av veckan slutar jag relativt tidigt så om han kan gå till dagis så får han väl få penicillinet när jag kommer hem.. Nästa vecka är värre! Jaja..

Tänkte på flera saker till när jag gick och la mig igår som jag tänkte att jag skulle kommentera, men det har jag juh såklart glömt igen!

Nu ska jag fixa lite fler vindruvor till A, han kom med sin tallrik (som han fick några på innan) och sa mea mea! (=mera mera)

• muggles
    porchez skrev 2010-02-23 17:41:58 följande:
    någon som har tips på nyttigt snacks/mellanmål? Mat äter jag redan nyttigt tycker jag, men måste skärpa mig nu. Jul/semester kilon måste bort! Kom inte i ett par byxor i morse!
    En kollega äter några finncrisp som mellanmål och påstår att man håller sig mätt länge på dem, du kan ju prova? (Alltså utan ngt pålägg, bara finncrisp.)
  • muggles

Porchez: kokt ägg som Liten tipsade om och keso som AM tipsade om är jättebra - mkt protein som gör dig mätt länge.
    Annars är mitt tips att undvika kolhydrater om du vill se skillnad fort; dvs undvik pasta, ris, potatis, för mkt frukt. Ät i så fall kolhydrader som håller dig mätt längre typ rårivna morötter el knäckebröd. Satsa på protein och fett (faktiskt!). Jag menar inte att man inte ska äta kolhydrater alls (väl drastiskt) men man kan dra ner på intaget rejält. Då märker man ofta skillnad snabbt. Kombinerar man det med fettförbränningsträning (tex spinning) så brukar man se skillnad på 1-3v. Iaf är det så för mig...

• Lapinette

Parnassia ? men Lappis är ju ett nicknamn av mitt nicknamn så det kan ju stavas precis hur som helst.

September ? använder Elisabeth Ardens eight hours cream till allt! Funkar alltid! Men har ett sår i handen (sen jag skulle öppna den där jäkla färgburken i förra veckan) och har fått Eucerin av maken att ta på. Känns redan (efter två påstrykningar) mycket bättre.

Porchez ? nyttigt mellanmål. Säger som mugglan undvik socker och kolhydrater. Därför går tyvärr frukt bort som mellanmål (jag åt jämnt banan förut). För mig blir det ofta en yoghurt men ägg är ju betydligt bättre. Sen till middagen tar du bort de stora pastaportionerna, riset och potatisen. Ta lite men inte så mycket som du gjort tidigare eller uteslut emellanåt helt. Ät en köttbit med sallad till som de gör i södra Europa. Har liksom dig aldrig behövt tänka på vikten tidigare utan alltid ätit precis vad jag velat men så är det tyvärr inte längre .

Liten ? i prosa och i Le Monde!

mugglan - gör inget, jag är van (vid tant)! Håller nu tummarna för dig.

• Liten med Mindre

Porchez - krya på dig! Jag är beräknad till 5 mars, vi får väl se vad det blir.

Blev så svett i grenen av att gå med Mindre till dagmamman idag, att jag var tvungen att byta kläder o torka med hårtork för att vara säker att inget annat läcker med.

Annars så är det makens tur att vara sjuk idag - feber o ont i kroppen. Hoppas det är något han behåller för sig själv! Åtminstone behöver han inte sysselsättas. Alltid något. men det skulle ju vara skönt om han är kry när det är förlossningsdags. Och om vi andra slipper få det.

Nån som vill vara förlossnings-stand in om inte släkten är pigg att ställa upp?

Tänkte ägna dagen åt tvätt, sova och handla mat. Hoppas Mindre är pigg nog att stanna hos dagmamman. Tydligen sitter penicillineffekten i även imorgon, men på fredag tyckte dagmamman vi skulle vara hemma ifall någon av de andra barnen är snuvigt, så att vi inte får mer skit. Men jag undrar om det är bättre att vara hemma med rasslig pappa?

Nåja, lite mer fika (det enda jag skriver om väl) och plocka ihop tvätten.

• snaily

Lappis
    Du menar väl "i Le Monde !" ??

God morgon förresten!

Mina händer är helt förstörda för tillfället, kletar med alla sorters handkräm konstant nu. Typiskt vintersyndrom, särskilt när det är 35 minus ute som idag och dessutom är det här jobbet rena döden för händerna - blod och gödsel (ursäkta detaljerna) fräter och torkar ut. Fick lappa ihop en häst igår kväll och det blev inte händerna gladare av.

Tack för tipset om Weledas cold weather cream, Liten var det va? Visste inte att det fanns, hade säkert haft nytta av det hela vintern som varit så kall, men har ju som sagt fortfarande rätt bistert så hinner nog prova innan det blir vår. (Har beställt!) Maken kan behöva lite, han har hunnit få en del förfrysningsskador på kinder, näsa och haka.

• Lapinette

snaily - jag är inte fransyska så jag skriver precis som jag vill ... till makens förskräckelse för jag skriver som det låter och låter alla ord vara feminina .

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge