• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

MrsB, jo det är just det där nedslängandet jag är glad att vi slipper. Jag kom precis in efter dagens skottning som bla innefattade balkongen med 60 cm djup snö som måste skäras i block för att få upp. Den ytan räckte för mig eftersom infart, gångar och baksidans vedbacke måste hållas undan också.
    Men man slipper tänka på gym...

• start september

Vad gör man med söndersnuten näsa och jättefnasiga kinder? Fem dagars rännsnuva har satt sina spår på liten tjej. Jag har fösökt med både Idomin och Inotyol men ingen skillnad. Miniderm svider så det vågar jag inte. Några tips?

• Ore

September: Försvarets hudsalva eller liknande riktigt, riktigt fet kräm brukar vara bra... Hindrar det från att bli värre... Kan tänka mig att idomin och inotyol går in i huden ganska snabbt ändå, tricket är att få något som verkligen hindrar det från att bli värre, och då är det fett och kladdigt som gäller, enligt min erfarenhet... (Mest maken som får så, jag är alldeles för noggrann med nässpray eftersom min snuva annars går rätt till bihålorna...)

På fem års franskastudier så har jag inte fått lära mig att det ska vara mellanslag innan frågetecken och utropstecken. Känns ju bra att även 'infödingar' har missat det...

Nenne: Jag skulle nog tränat så länge det känns bekvämt... Var ett tag sedan jag var på core, och jag kommer knappt ihåg vilka övningar vi gjorde, men jag gjorde sneda situps istället för raka när jag var i v 20-22 någonting... Core är väl mycket stabilitetsövningar, mer än rena muskelövningar, och det ska ju inte vara någon fara vad jag har förstått...?

Parnassia: Min nästa Ullaredstripp är ännu i ett vagt planeringsstadie, så det är inte på lördag iaf...

Och på egofronten så togs det jäääättefina kort på lillkillen! Först i två olika poser för tidningen, och sedan fick vi frågan om vi ville ha kort på bara honom. Så det togs litet mer kort, fotografen visade ett kort i displayen som var superfint! Hoppas få en länk imorgon, så att jag kan få se korten *nyfiken*.

• Parnassia

Lappis! Konsonantförvirringen är total!! Men då blir det ju fel med Lappis också, det borde ju vara Lapis och DET är ju nåt helt annat.

September: HELOSAN! Det har vi till allt och jag är uppfödd på det i princip. Smörj tjockt innan läggdags, det hade jag provat iaf.

Vickan - tror också att savetter är lite starkare, större svidrisk alltså. Men om han inte röd hade jag nog testat när de ändå var inköpta.
    (Babysavetter är förresten jättebra även till nyblivna mammors underreden...)

• viktualia

start september skrev 2010-02-23 17:10:15 följande:

Jag skulle tro Vickan att Savett Toalett och sådana är lite starkare?
    Hm... min gissning är densamma! Det är bara att konstatera att det tar lite tid att hitta alla väsentliga pinaler...

September - jag använder Repair till min egen näsa vid sådana lägen.. men inte vet jag om det är bättre än idomin... det kanske krävs behandling ett tag...

hm.. dags för andra bajsblöjan på en kvart.. håhåjaja...
  • porchez

en till som sällar sig till de sjuka. Fick åka hem idag för att jag hade sån huvudvärk, fick tyvärr dra för gardinerna för det finna vädret sen sovit fram till nu, sen hade jag tvättstuga så bara att kvickna till!

Kanske skulle satsa på slalom iaf. då slipper jag hyra för de jag åker med har dubbla uppsättningar och de ska åka snowboard så då kan jag låna skidor. Det är just liften jag är rädd för, för det har jag aldrig lyckats med tidigare, men skidor alltså.

Bebissnacket har jag inte mycket råd att komma med.

Så skickar bara en kram till er alla!

• Ore

Vickan: Tror också att Savett toalett kan vara litet väl starka för ömtålig hud...

• sweetstreet

September
    vet inte om der finns i Sverige men Aquaphor är fanimej en MIRAKEL salva!!!!!! Vi använder den till Lillskruttan MYCKET för hon har ibland väldiigt torr hud också. Nästan som exem på vissa ställen när det är torrt här. Och den är super!

Sååå BRA!

www.aquaphorhealing.com/

Men som sagt har ingen aning om ifall man kan köpa den i Sverige.
    Det är samma serie som fanns förr på Apoteket "Eucerin". men då vet jag att det bara fanns vanlig typ hud lotion samt tvål och duschkräm.
    Men kasnke värt att kolla upp?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge