• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Suck, både Astrid och Iris är snuviga. Iris är det ingen fara med, hon är på bättringsvägen och är på dagis, bara det att snuva kan man ju få dras med länge efter en förkylning. Astrid är som tur är inte jättesnuvig men det är ju kneigt för henne att amma på nätterna när hon är som värst täppt. vill inte trycka in koksaltlösning och göra henne upprörd och klarvaken heller.

• BrudSommar2006

EA, gäller årtalet hela landet tro? Var det 2004? Har nog aldrig sett säkerhetsbälten på en lokalbuss.

• BrudSommar2006

Skönt att jag skippat sjukgymnasten nu och slipper akupunktur för det var bara plågsamt!

Sitter och hoppas att barnen kan tänkas somna så att jag får ringa om Astrids provsvar men det verkar sorgligt nog inte som att det kommer att fungera...

• BrudSommar2006

Pust! Ensam spammare lämnar tillfälligt tråden.

• Fru E

BS-vet faktiskt inte om alla har samma krav.....

• Fru E

de bussarna i staden kanske inte har det men de bussar som går ut till byarna och orterna utanför borde ha det

• Ore

Nenne: Du verkar vara bättre än mig på att reklamera (har inte hunnit gräva i det nu när lillkillen varit sjuk, och vi har haft fullt upp med att titta på OS...

Akupunktur låter läskigt tycker nålrädda jag. De frågade på BB om jag ville ha akupunktur som smärtlindring. Fick ett bestämt ALDRIG I LIVET till svar...

AM: Så det var kontrast du var ute efter, med Ullaredsresan Annars så skulle jag föredragit att hyra stugor, och jag tror nog att vi kan få till litet Glamourkänsla där också. Vi får väl ta några flarror med Polaren Roger, så skiljer vi oss nog ganska rejält från normen av Ullaredsbesökare

• Ore

Nu ska jag se om lillkillen tillåter att jag sminkar mig, utan högljudda protester. Vi ska fotograferas (till tidningen bl.a., och jo, det är normalt att göra det vid 2-5 månaders ålder här, och inte direkt)

• snaily

Välkommen hem Cicci! 30 grader låter inte helt fel!

BS
    Ja, det undrar jag också. Ska nog maila doktorn imorgon och fråga efter provsvaret, jag får det nog inte annars.

*spammar lite å Trollets vägnar*

• snaily

Här är det så vackert så man får ont i ögonen när man tittar ut! Strålande sol! Men tyvärr får man ont i hela ansiktet när man går ut, kallt kallt. Funderar på att trotsa kylan och ta en liiiten promenad.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge