• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • _koko_

Muffinstönt - En gång om året, jag pratar om en gång I LIVET! Fast kanske blir man fast när man väl varit där en gång, jag har hört att det går bussresor dit från stockholm...

• Fru E

Ullared ja....gäller att åka en dag då hela övriga sverige inte är där med.....*tålamod*

• fru AM

Ullared: JAg har redan kollat bussresor - kostar ca 400 kr och startar 01.00 fr Stockholm

PB: de är jättefina! Tulpaner och ... andra fina blommor JAg är så tacksam!!

Lappis: jag skrev först på svenska sen på engelska men de verkar inte ha namnsdagar i Tyskland så jag fick förklara hela fenomenet. Nu sitter han nog på kontoret i Hamburg och sörjer utebliven tårta, present, sånguppträdande, nakendans (jag spädde på lite) ...

• Lapinette

Fru E - den första vred inte men den andra. Hos den första så låg jag och sov och kände mig aldeles yr, snurrig men jäkligt avslappnad efteråt.

AM - härligt med blommor!

• Lapinette

AM - skrev du att man alltid får nakendans på sin namnsdag !!!

Förresten, inga som vill hänge med på brunch den 13 mars?

• MuffinsTönt

Det är liite kul. Har ni inte sett Ullared-serien?? Jag bor hyfsat nära Ullared, 1 timmes bilfärd, så det händer att nån får nåt ryck och vill åka. Det finns bussresor även här men(?) det är begränsat med bagage. *med all rätt*

• fru AM

Jaha nu är jag officiellt listad som galen i Tyskland. Skickade en länk till You Tubeklipp: "Med en enkel tulipan" med Harry Brandelius till tysken. Alltid roar det någon.

• fru AM

Det är roligt att spä på rykten om svenskars hedniska lättsinnighet

Brunch 13 mars - var och vilken tid? Vore kul - kan funka.

Lapinette skrev 2010-02-23 10:55:43 följande:
    AM - skrev du att man alltid får nakendans på sin namnsdag !!! Förresten, inga som vill hänge med på brunch den 13 mars?
  • Liten med Mindre

Vickan - vi fick också rätt ont av att gå för länge med Baby Björn, klassisk modell. Har köpt en vävd sjal som vi ska variera med denna gång. Och att bli varm - man blir ju varm bara av att ha bebis sovande på magen utan sjal - så det kvittar nog vad man bär i.

Åka bräda - har aldrig haft någon längtan. Har så mycket jag kan förbättra med vanliga skidor. Först och främst att åka på dem igen.

Mindre sitter o pratar med morfar som just kom. Så roligt att höra hennes konversationer. Om allt möjligt.

Ska försöka laga till lite lunch till oss.

• Lapinette

AM - det verkar inte vara så många som hänger på men jag vill se nennes mage och hon kunde den 13/3 och sen typ någon gång i april. Kokisen är den enda som verkar tycka att det är en bra idé än så länge.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge