• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Fru E - tycker du inte om akun? Jag njöt ju av min första och skulle absolut kunna tänka mig att gå dit bara för välbefinnande. Fast den andra var lite mer "pain" då hon sprang och vred hela tiden.

Själv hoppas jag att jag får BOM innan ni andra (dvs torsdag) för jag vill inte må pyton och gå på smärtstillande på fredag då vi ska till Mathias Dahlgren.

• MuffinsTönt

Fru E
    Jaha, för inga av de bussar som finns här (och jag har åkt med) har bälte i sig. Förutom expressbussarna då.

• Fru E

Koko-har jobborten mitt emellan hemmet och akun så gick dit direkt istället

Lappis-njuter du av akun!?! Jag tycker det är lite obehagligt när han sticker in nålarna, speciellt vid äggstockarna, och sedan vrider han åp dem 3 gånger under behandlingen vilket inte alltid är så skönt. Däremellan kan jag slappna av med värmelampa på magen men inte så att jag längtar dit som till ett spa

Muffins-de flesta nya som kommer nu är det krav på bälte men i de gamla så är inte sätena konstruerade för att sätta in bälten

• fru AM

Ska vi inte ordna en trådresa till Ullared!? Och så kan vi tälta i trädgården hos närboende trådmedlem? Gud vilken bra idé!

(Torsten blev jätteglad för gratulationer - givetvis fattade han nada men glad blev han)

• Lapinette

Fru E - jag njöt dvs sov och vart så avslappnad hos min första akup att jag absolut kan tänka mig att gå igen men då inte för att bli gravid utan för att jag mådde så bra MEN vågar inte gå till henne nu för då tror jag att hon ändå kommer att gå in på den där gravidgrejen men kanske någon gång i framtiden.

• MuffinsTönt

Fru E
    Ah, där ser man. Då har jag lärt mig ngt nytt idag.

Ullared ska man bara åka till en gång om året, helst 2. Så mkt folk, grejor och mkt fattigare efteråt. Men alltid kul! Typ som att åka till Ikea fast ggr 10.

• _koko_

EA - Ja men då var det ju inte helt ogjort iaf, skönt!

AM - Ja, vilken bra idé!! Billiga tält kan man säkert köpa på ullared också. (för på vägen hem har man ju inte plats för några tält i bilen!)

• Fru E

Lappis-men vred inte hon på nålarna någon gång? Här vrids det hejvilt och inte alltid så skönt *bra övning inför förlossning *

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge