• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Liten med Mindre

AM - numret är sparat.

MrsB - strunta i vad dagis tycker. Klart du ska plugga om ni ändå har rätt till dagisplats!

Manikyren var väl sådär - är inte grovt imponerad. Men jag gick i alla fall iväg till en affär o köpte nagelolja efteråt. Kanske kan hjälpa på sprickeländet.

Och så har vi fått Mindre i säng utan kräk hittills. vore skönt om det kunde vara över snart här med. Väntar på mitt kvällsbad för att mjuka upp lilla ryggen o stora magen.

Ore - skönt om grabben mår bättre. Kräkningar är sååå jobbiga - tillslut blir man nervös för att mata över huvudtaget.

Skidor - undras om vi inte ska boka in oss någonstans nästa år. Maken o jag har aldrig åkt skidor ihop, och ingen av oss har heller åkt skidor sen vi träffades för över 6 år sen. Skam! Och inte har vi dykt på 3 år heller. Vet inte vad vi gör egentligen. tråkikgt!

men - vagnen är inköpt i alla fall, så pengar spenderar vi. Får väl se om vi tycker den är ok eller om det blir blocket...

Nu - iväg i badet!

• viktualia

jag använder er frenetiskt till konsumentupplysning... fniss fniss...

efter dagens dundershopping återstår en pryl som jag faktiskt redan saknar - nån form av bärsele! Vill inte ha nån sjal som ska knytas under mer el mindre engagerade former. Hellre nån variant på sele som hyfsat snabbt går att få på och av och som inte värmer upp mig till kokpunkten...

tips och åsikter?

• fru AM

Babybjörn är ju en klassiker - jag har bara testat den klassiska modellen som jag får ont i ryggen av. Men det finns modernare varianter.

Annars är Ergobaby www.ergobabycarriers.com/ nog det sele jag skulle köpa om jag skulle köpa ett nytt.

Eller ett Beco Butterfly www.edenbaby.se/catalog.php

• porchez

tittar bara snabbt in! Muggles visst har jag hade som sagt redan gissat på att någon här inne hade samma namn som mig, innan jag fick inträde till galleriet. Men hade gissat på en annan göteborgstjej.

Vickan - jätte fint namn ni har valt!

Ni pratar så mycket slalom här inne, så jag kanke ångrar mig, ska till sälen om några veckor och har ju bestämt mig för att åka snowboard, men tycker ni att jag ska satsa på slalom istället? ni inbitna vintersportare som kan kan tilläggas att jag har bara åkt slalom några ggr utan större framgång. Mest problem med liften faktiskt

• BrudSommar2006

Vickan, slå inte till på en Ergobaby, varken jag eller Koko har haft någon succé med den där, återstår att se vad Astrid tycker om den men det får vänta tills hon vuxit ur Babybjörnen som är fantastisk. Beco vet jag inget om.

• Parnassia

Vi har en babybjörn som jag älskade sist. Det är allt jag har att komma med ungefär i ämnet.

Slalom vs snowboard har jag inte så mycket att komma med om heller, men min korta snowboardkarriär innebar mycket mer trubbel än skidkarriären. Snowboard karriären blev tom nedlagd pga att liftproblemen kändes oöverstigliga och jag kunde bara svänga åt ett håll, det när man lyfter tårna.

• fru AM

BS (eller Koko): varför gillade ni inte Ergo Baby? *nyfiken*

• BrudSommar2006

Porchez, nu är ju inte jag rätt person att kommentera detta men snowboard är ju ännu svårare än skidor, om du inte åkt tidigare lär du få ägna hela veckan åt att få upp balansen, så mycket åka lär det väl inte bli, mest blåmärken? Om det är liftproblem i vanliga fall, vad ska det då inte vara med en snowboard? Fast min bror åker bara snowboard sedan många år tillbaka så jag antar att det är roligare när man väl lärt sig?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge