• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

Här är det BOM ... vilken sekund eller dag som helst ... som vanligt.

• BrudSommar2006

Vickan, vi fotade alla blombuketter vi fick både till Iris och Astrid. Ett litet tips alltså ifall att ni inte kommit på det redan men det har ni säkert.

• Lapinette

nenne - det är alltid BOM här. Inväntar liksom inget annat längre.

• BrudSommar2006

Lapinette, jag fattar inte att den där utredningen ska dra ut på tiden så, fast skönt att ni kommit så här långt i vart fall.

• nennesjuttioåtta

lapinete
    nej, förstår att du inte gör det. Men det är tråkigt ändå ? det vore bättre om det inte kom något M över huvudtaget.

• Lapinette

BS - jag fattar inte heller varför det ska ta sådan tid. Ska ringa soctanten den här veckan och kolla.

• Ore

Tack för slalominput Får se när det blir premiär för det, det är ju som sagt några år kvar... Men skidskola från 3 år alltså.

Lillkillen åt ganska bra mitt på dagen, och jag har dessutom toppfyllt med flaska, så nu sover han gott... Det verkar ha vänt, men vi får väl se...

Har roat mig med att googla fram detta: www.expressen.se/mode/1.1888763/mossan-alla-vill-lagga-vantarna-pa och fundera på vilka färger jag vill ha... Det verkar vara slutsålt i det blågula... Men gult är ändå inte min favoritfärg direkt.

• viktualia

BS - fniss.. det är hittills bara en blomma och det i form av en krukväxt - orkidée... så mjaaa.. nåt större fotogalleri blir det inte.. hihihi... däremot har vi fått en del söta hälsningar och en jättesöt mössa till Trollet kom med posten idag...

• passionsblomman

Mugglan, jag börjar spraya på torsdag.

Skidor....det har jag inte åkt på väldigt många år när jag nu räknar efter. Inte kan jag åka någe vidare heller, men det var väldigt roligt ändå när det begav sig. inte minst alla sprotlovsläger jag var på varenda år med ungomarna från kyrkan jag var med i.

När småkidsen kan börja är väl rätt individuellt också, även om 3-årsåldern är rätt vanlig uppöver. Vissa barn har ju väldig kontroll på armar och ben, medan andra knappt kan gå ordentligt höll jag på att säga.

Nytt snöfall här-tätt och stooora flingor. Kah sällde redan vid väderleksrapporten igår in sonens handbollsträning. Jag vägrar ge mig ut på slingervägarna om jag inte måste.

AM, nu har jag skickat ansökan! Usch!
    Har också kollat upp företaget lite. Jag misstänkte näligen att en viss person skulle ha viss insikt om ägarna och det hade hon också. Det låter väl lite sisådär om man verkligen vill hamna där i slutänden, men det kan man ju omöjligt veta i förväg. Och hursomhelst är det nog nyttigt att sondera all terräng man kan så här på nya orten.
    OCH nu har jag ju ett CV som ser så himla proffsigt ut!
    Tusen och åter tusen TACK ska du ha!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge