• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • muggles

Hade chans att titta i galleriet nu:

Porchez: snyggt namn du har!

Vickan: vilket fint namn ni har valt till Trollet! Ett namn jag själv gillar skarpt.

• viktualia

Och här har blomstrens avsändare avslöjats... Trollet fick en fin orkidée av mormor och morfar!

• Lapinette

Vickan - du verkar ju må prima! Känns det ok att vara mamma eller fortfarande superkonstigt/läskigt?

• nennesjuttioåtta

Mrs B
    klart han kan, som sagt de tar hänsyn i skidskolan så de tar ju inte bara stolsliften upp och hoppas på det bästa. Det är inte ens säkert att barnen vill åka så då kanske de bara härjar nere vid liften.

Vickan
    Coolt!!

• viktualia

Lappis - jag mår prima förutom att det gör ont i underredet. Det känns faktiskt mycket mer ok än vad jag hade trott.. hm... troligen för att Trollet är så snäll. Han skriker förvisso lite men är rätt lätttröstad. Dessutom går det att styra lite lagom när han ska äta och det gör ju övergången till en tillvaro styrd av en ny liten människa mindre dramatisk. Så länge han tänker vara så här snäll så har jag inget emot att vara mamma
    *fniss*

• muggles

Åååååhhhh, jag blir bara mer och mer skidsugen. Fast jag är för otränad eg. Men jag och maken planerar en barnfri dag i Sunne (med ingående Moa-dump hos farmor i värmländska hålan). Sunne är ju inget bra eg men bättre än inget och med tanke på min obefintliga benträning i år nog ganska lagom. Det är jätteroligt att jag och maken är på samma nivå skidåkningsmässigt (vi träffades fö på en skidresa till Hemsedal - ganska passande).

• muggles

Jag kommer inte ihåg att jag hade särskilt ont i underredet alls fast jag blev klippt.

• muggles

Har skummat lite...

MSW: uppfattade att dina värden gått upp igen - vad skönt!

Nenne: jasså har det börjats med mammabyxor minsann *milstolpe*

Sept: hur går det för dig med BIMande?

PB: hur går ditt ivf:ande framåt?

Snaily: hoppas att du är nedreglerad!

• Lapinette

och mugglan hur har det gått med era försök?!

• nennesjuttioåtta

mugglan
    Ser ni inte klippan längre?
    BIM snart??

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge