• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

PB: det var bara roligt att hjälpa dig!

• BrudSommar2006

Jag kan aldrig tänka mig att Iris vill gå iväg själv på någon skidskola i dagsläget men nu är det ju ett helt år kvar tills det kan bli aktuellt, alltså till nästa vinter då hon är tre och ett halvt och det kan ju vara stor skillnad då.

• fru AM

BS: och sen är ju skidskolan full av jämnåriga presumtiva kompisar!

• BrudSommar2006

Vickan, ja men det är ju nu ni fått blomman! Det kanske kommer någon mer bukett senare ju.

Lapinette, de kan ju inte bli sura för att man ringer och frågar lite snällt, det förstår de väl att man är angelägen.

PB, vad skulle vi göra utan AM här i tråden!

• BrudSommar2006

AM, ja det vore ju bra om hon hittade någon att åka med förstås. Jaja, vi får se om vi kommer iväg uppåt nästa år. Just nu är jag så trött på snö och kyla och vill bara att det ska bli vår. Har investerat i nya galonisar till Iris, måste bara iväg och mäta hennes fötter, alternativt skaffa egen mätsticka var man nu gör det, så att vi vet om det är läge för nya stövlar också.

• Vännerfan

Hej tjejer!

Har inte riktigt läst ikapp än. Trött även om jag knappt jobbat alls idag. Först var det utvecklingssamtal på dagis. Tänk att de t.o.m. skriver utvecklingsplaner för så små barn! Känns lite överambitiöst. Satt annars och torkade tårar mest hela tiden. Som vanligt mao. Speciellt när jag fick höra att vi gjort ett bra jobb med vår son och att han säkert kommer bli en utmärkt storebror. Sen var det som sagt bara lite jobb och sen föräldrautbildning i 2,5 timmar. Ett par hade redan hunnit få en dotter sedan sist!

Vilket drama det verkar varit i Stockholm idag. Eller kanske ska skriva anti-drama, då de velat att folk stannar hemma.

Vickan, Vi använder Libero, men det kan nog stämma att Pampers också är bra i de små storlekarna. Upplevde dock att båda sorterna läckte i början. Vi gick upp i storlek trots att han inte var uppe i nästa vikt-klass minns jag och då blev det lite bättre.

MSW, Vad skönt att dina värden är så bra nu!

Koko, HOPPAS mjölkallergin är över för lillebror nu!!

Telis och Liten, Såg att ni tyckte att vi åt gott hemma. Jag måste instämma med övriga, att det är till stor del tråden som ger inspiration till det! Sen är det ju inte alltid vi har nåt inplanerat på lördagkvällen t.ex. då vårt umgänge här inte är alls lika stort som det var i Göteborg och det finns inte lika stort restaurangutbud här heller. Så då känns det naturligt att iaf lägga ner lite extra energi på maten och då maken gillar förrätter bäst och jag efterrätter så blir det nästan alltid 3 rätter. Men det hade aldrig blivit så gott om inte maken varit en sån duktig innovativ kock, för själv är jag ju tämligen värdelös i köket. Nu t.ex. ska jag gå ner och värma lite gröt till mig och göra en omelett till Prinsen! Avancerat värre!

Kram!

• passionsblomman

Vänner, tänk vad bra när man kompletterar varandra! Jag vill absolut ha efterrätt precis som du och sambon gärna förrätt. OOOH så SYND att vi måste äta tre rätter då!

Visst blir man alldeles rörd och får en storlek större hjärta när man får cred som mamma? Rätt åt dig, det är du värd!

• fru AM

Man kan säga vad man vill om barn som tittar (för) mycket på TV ... men bra ordförråd verkar de få i alla fall. Jag hörde nyss Livia ropa till sin stackars pappa när de lekte kurragömma: "Åh, hittade du mig i alla fall, din fårskalle! Typiskt!"

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge