• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

Ore, jag vet att Cicci haft skidor på Victor redan men Iris skulle absolut vägra sätta pjäxor av något slag på sig. Det är ett under att vi får på henne hjälm för att cykla eller som nu sist när de skulle åka stjärtlapp på dagis.

Det är helt klart en fas det där med pappa och det drabbar i de flesta barn i någon utsträckning har jag förstått, det är bara det att den här jäkla fasen aldrig verkar gå över för vår del. Ingen vet väl i och för sig hur länge det är meningen att den ska sitta i...

• nennesjuttioåtta

BS
    usch, frozen shoulder ahr jag aldrig ört talas om, vad jobbigt!

Just det AM, badet i hundfjället har en utomhusbassäng som man kan simma ut i, förutom den där virveln som BS pratade om. Sen finns ju nya Experium i Lindvallen men det är rätt dyrt inträde på det men de har allt möjligt. www.skistar.com/experium/ På snöcentret i Lindvallen kan man annars hyra privata bubbelpooler för 10-12 personer. Det brukar vi göra istället när vi är där hela min familj med syskonbarn och hela köret. Barnen tycker det är minst lika roligt, tror jag.

Ore
    Oj, låter läskigt om du bara kör störtlopp hela tiden, hahahah!

men man måste gå upp tidigt för att få de bästa åken, innan det blir för uppkört, även om det tar emot. Sen när det ändå är puckelpist överallt så kan man luta sig tillbaka på toppstugan och kolla på alla som vägrar ge upp.

Snaily
    hoppas du är nedreglerad, tror du att det beror på överstimuleringen att äggisarna inte hunnit ikapp?

• BrudSommar2006

De tog blodprov i tån på stackars Astrid, det var nytt, men det gick rätt bra faktiskt. Maken fick ta henne vid själva sticket för jag har fortfarande mardrömssessionerna på neo i färskt minne när de fick hålla på och gräva och sticka i en halvtimme innan de fick ut tillräckligt med blod varje dag. Sedan hade de på någon salva för att blodet inte skulle koagulera innan de fått ut tillräckligt med blod, det gjorde de inte på neo, kanske skulle tipsa dem om det, det skulle ju bespara de stackars bebisarna en hel del stick.

• fru AM

Ska bli intressant att se om Livia kommer tillåta pjäxpåklädande - fast hon är extremt peppad inför skidresan. Ser fram emot att få ha sin nya hjälm på sig (den har hon hemma också, bara för att den är ny, hennes och röd).

• fru AM

Nenne: Bad! Jag tar med mig Hektor Weissmüllers badbyxor!

• Parnassia

Vi har provat skidor, båda varianterna med E, och det går jättebra! Men bara korta stunder...

• nennesjuttioåtta

Ore
    mina syskonbarn har åkt från de var 3-4 år i minsta barnbacken. Äldre är nog egentligen att föredra, de är så mjuka i skelettet så de kan få ganska jobbiga benbrott om det händer något (har jag hört) eftersom benen vrids av istället för bryts. Sorry for details... När de fyllt 5 har de fått gå i skidskola.

• BrudSommar2006

Nenne, ja det har varit ett elände med hans axel, första halvåret kunde han knappt röra armen alls. Han går ju hos sjukgymnast regelbundet där de mäter hur många procent mer han kan röra armen för varje gång han är där.

Ja visst ja, det nya komplexet med bassäng och bio och allt vad det nu är i Lindvallen är så klart klar, den höll de ju på att bygga när vi var där.

Just det, man kunde simma ut utomhus också ja, det var mysigt. Fast kallt om nästippen!

• fru AM

Livia ska gå i skidskola ... hoppas hon inte vrider benet Ständigt dessa orosmoment!

• nennesjuttioåtta

AM
    Just det, Hektor gillar ju bad!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge