• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

nenne - hur tar ni er dit (Borgafjäll)?

• fru AM

Men jag VILL verkligen lära mig åka skidor. Fast inte med ett barn i släptåg. Får ta en vuxenhelg i fjällen någon gång.

• Lapinette

AM - gör det, för det är underbart (skidor)! Min make åkte inte innan vi träffades och för mig var det superviktigt så jag drog upp honom till Dalarna ett par dagar efter nyår och tog med min mammas sambo (fd alpintränare från Östersund). Det var minu 26 grader och han svettades som en gnu. Där tyckte jag att han visade hur mycket han tyckte om mig! Han klarade testet.

• nennesjuttioåtta

AM
    kom till mig, jag ska lära dig allt jag kan!

Lappis
    vi åker bil. En nätt tur på 56 mil.

• nennesjuttioåtta

alltså, skidskola borde många gå i. När jag jobbade i fjällen så tog till och med Stenmark en carvinglektion.

• Lapinette

Ja, det är en bra bit! Har du varit där tidigare?

• Lapinette

När jag var tonåring och åkte upp med mamma till fjällen så ingick det 1 timmas skidskola varje dag. Superbra! Sen har jag bara åkt offpist med lärare i Frankrike (när jag pluggade där nere) så förra vintern ville jag och maken ta privatlektioner. Tyvärr kan vi inte göra det tillsammans då vi ännu inte är på samma nivå ... även om han har avancerat massor medan jag har stått still de senaste åren. Tyvärr var det svårt att få ihop en lektion på samma tid etc så vi struntade i det.

• viktualia

pling!

intressant input om blöjor. just nu har vi pampers - mest för BB hade dem. Nature Babycare - har jag sett på Coop här i hålan, själv använder jag deras bindor och våtservetter och är mycket nöjd med de produkterna....

nu ska jag strax bege mig till centrum... under vissa umbäranden eftersom snövallarna gör bilkörning halvläbbig...

• Ore

God förmiddag i tråden (för sent för godmorgon)!

MSW: Härligt att värdena stigit och blivit så bra!!!

Vickan: Åhh, vilken berättelse! Håller med om att det blev en rejäl ketchupeffekt där.

Mjölkuppsamlare/mjölkkopp är superbra! Sådana hade jag när jag tyckte det läckte mycket... Hade även bröstvärmare i ylle, vilket var väldigt skönt i början. Angående amningsinlägg så har jag provat Natusan och Libero... Natusan är den som apoteket här har, men de har varit billigare på ICA (och ännu billigare på Willys, men dit har jag en bit att åka).

Härligt att du är nöjd med BB i din håla, ska meddela det till systern som bor så hon kan välja mellan BB där eller i den större staden...

Koko: Vad skönt att lillebror tål mjölk bättre nu!!!

Blöjor: Jag hade pampers Newborn i början. Provade någon liberoblöja, men den satt så klumpigt på honom.

I nästa storlek på blöjor (stl 3, som han ju i princip kunde ha från födseln) så har vi också kört Pampers. Provade ett paket Libero, det jag gillade med Liberos blöjor var resåren bak på ryggen, som gör att blöjan ligger tätare mot ryggen där - svårare för bajs att läcka ut där uppe. Annars tycker jag att de är betydligt klumpigare än pampers-blöjorna. Den blöja jag gillar mest är Pampers Active Fit. De har samma "nät" som pampers newborn har, tycker det är bra för bajsuppsugningen, och det gör det enklare att byta blöja... (Blir lätt så kladdigt annars, när allt rinnigt bajs ligger ovanpå själva blöjan...)

Ego: Ingen rolig natt här (även om jag inser att jag ska vara glad som inte har det så här varje natt...). Jag har sovit på helspänn pga hostig och snörvlande lillkille. Han har ätit dåligt också, från och med igår kväll. Då hade han 38,4 i temp, senare på natten 39,8. Fick alvedon, men bajsade såpass snart efter det att det är tveksamt hur mycket det hann verka. Åt någorlunda ok nu på morgon, men tre rejäla spyor senare (modell kaskad ur munnen) så tror jag inte han har något kvar i magen Just nu sover han, och efter att ha pratat med BVC så är planen att han ska få mer alvedon, och om han då inte kan äta bra, eller behålla maten, så får det nog bli en liten tripp till sjukhuset. Min stackars lillkille!!!

• nennesjuttioåtta

lappis
    naaaaaaaaw!!!

Det enda i skidväg jag lärde P var att man inte måste åka upp-ned-upp-ned så många gånger man hinner innan liftarna stänger utan man måste fika. 3 åk ? fika ? 5 åk ? lunch ? ev något åk till innan hemfärd. Det tog några år att lära honom det. Fast till mitt försvar ska jag säga att vi hade gratis liftkort i många år i Sälen så jag behövde aldrig tänka på att man "skulle tjäna in" kostnaden för liftkortet. Nu känns det mer motiverat att åka tills låren blöder och man har åkt alla nummer på släpliften innan man åker hem.

Fast nä. hhahahah!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge