• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

noterar nature babycare...
    Försökte på att lobba för tygblöjor mend et föll inte i så god jord. Är det någon här som testat? Fast jag tycker själv det verkar meckigt och luktigt.

• fru AM

TAck för info gulle-Nenne! Det är maken som kör och jag som dompterar vilddjuren i baksätet ...

nennesjuttioåtta skrev 2010-02-22 09:53:03 följande:
    AMde kapar alltid vallarna så de inte är så höga, eftersom reflexerna på vägstolparna måste synas. kör försiktigt!
  • Lapinette

nenne - vi här i 08-området är vana med snö! Åtminstone har alla bilister tränat hela den här vintern .

• fru AM

När jag födde Storsonen (i Visby) så var det tygblöjor som gällde på BB. Det fick mig att inse "never again" tyvärr. Meckigt, läckigt ... Måhända gav jag upp för lätt och måhända finns det bättre grejer nu 13 år senare ...?

nennesjuttioåtta skrev 2010-02-22 09:54:08 följande:
    noterar nature babycare... Försökte på att lobba för tygblöjor mend et föll inte i så god jord. Är det någon här som testat? Fast jag tycker själv det verkar meckigt och luktigt.
  • _koko_

MSW - Har en kompis som också har trombocyt-problem, så jag vet att de värden du haft ju är GALET låga!!! Herregud, vilken tur att operationen lyckades, är så glad för din skull!!

vickan - Det går inte att råda om blöjor, alla tycker olika! Vi har alltid haft pampers (har även provat libero och icas egna, samt huggies i thailand), de är de enda som inte läcker på våra barn. Men jag vet att för andra läcker pampers mest. Det viktiga är nog att se till att se till att blöjan sitter rätt (den inre resåren inåt,ska sitta i ljumskarna, och flikarna utåt) och att man har rätt storlek (varken för stort eller för litet).

Coop i Häggvik har fö haft Nature Babycare ett tag. Jag har inte provat blöjorna ännu men använder deras våtservetter.

Muffinstönt - Förstår att du är sur!

Sambon jobbar hemma idag, tur att han kan. Conny är på dagis, som tur är bor en av lärarna i kommunen så hon hade kunnat ta sig till jobbet och sen hade de kallat in en jour (vi har ju föräldrakooperativ).

AM - Vad är det som gäller för små barn och kyla egentligen?

Sen är det syyyynd om mig idag jag är förkyld! Jätteont i halsen och täppt i näsan. Lillebror är också förkyld, men lindrigare som tur är.

Hej nenne!! Är du nå tjock då?

• fru AM

Koko: under 18 grader så ställs idrottstävlingar in .. det är en fingervisning. Det verkar inte finnas några direkta gränsvärden. Dessutom är Hektor ganska stor nu så det handlar kanske mest om att JAG inte vill gå ut (och definitivt inte med breda dubbelvagnen på smala snöomgärdade trottoarer)

www.svd.se/nyheter/idagsidan/barnunga/goda-rad-i-kylan_737141.svd

• fru AM

Kom just på att jag ju kommer vara borta från datorn i 4-5 dagar nästa vecka! Om Liten får bebis kan väl någon SMS:a mig?

• nennesjuttioåtta

lapinette
    hahhaa ja men ni kan ju inte köra så fort i stan så när ni kommer ut på landet så är det som kor på grönbete och palttan i mattan och först fram gäller för äntligen slipper ni åka i kö.

muffinstönt
    hehej!!!

MSW
    just det, grattis till så bra värden! Vad skönt att op verkar gjort susen!

AM

Aj då, jag ahde velat höra tygblöjonas lovsång!

Koko
    Förra veckan berättade jag för VDn, han sa "jaha, jag som trodde att du hade ätit lite för mycket bara". Då kände jag mig skittjock hela veckan (innan kommentaren också) Men det syns mindre nu när jag har mammabyxor tycker jag. Men sååå himla skönt!!! Jag tror jag alltid ska ha såna här. *stryker över den mjuka mudden* Stackars dig som är förkyld!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge