• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • _koko_

OH, tack för tipsen på barnfilmer förresten! Sitter med fingret på "beställ"-knappen på ginza men vågar inte trycka... La in räkningarna idag, och den här månaden blev det nätta 25000, så vi borde nog införa shoppingstopp även vi...

MEN, mitt vin är slut?! Hur gick det till???

• _koko_

Vem var det som också hade julskinka i frysen? Kan tyvärr inte tipsa om såsen jag gjorde för den blev inte så god... Ok men inte mer.

Nästa gång blir det nog "standard" med lite lök, champinjoner, skinka, OST och grädde, salt och svartpeppar. Ev någon fond.

• viktualia

Det var Parnassia som hade julskinka tror jag....

... det har jag också...

Jag har gjort paj med broccoli och skinka, pastasås med lite lök och senap som smaksättning och skurit skinkan i bitar över en pizza *tipsar*

Passionsblomman - glömde att fascineras över dina 30 LITER!!! Min bästis lyckades med 22 och det tyckte jag var bisarrt.. fniss...

Koko - hoppas att mjölktrenden håller i sig!!!

Lappis - känner mig hedrad att du läste! *fniss*

• MSW

Vickan: Jösses vilken "konstig" berättelse! Förstår att BM blev förvånad! Tur att hon ändå tog din "Måste bajsa" känsla på allvar! Men hur kan det så plötsligt få sådan fart när nästan inget har tagit hur lång tid som helst?! Ja det är mycket märkligt i den här karusellen... Stort grattis igen! Och apropå mycket mjölk tyckte jag det tog priset någon gång när jag tog av mig bhn för att gå och duscah och det bara stod som strålar ut från brösten!

Och jag har också funderingar på att donera mjölk om det blir aktuellt någon mer gång, fast har lite långt till BB.. Jaja, den dagen den sorgen!

Koko: Så skönt med lillebror och mjölken! Han är juh lite äldre nu så magen har väl mognat till, skönt hur som!

• MSW

Nu har jag nog förberett det mesta för morgondagen, utom kläder och sådär..

passionsblomman skrev 2010-02-21 18:21:22 följande:
    Snälla, påminn mig- var ÄR det nu igen för värden som gått upp som är bra? Jag måste ha teflon i skallen... *skäms*
    Åh jag berättar så gärna! Du vet inte vad du har gett dig in på när du får igång mig!

Värdet är på trombocyterna, eller blodplättarna i blodet, och visar alltså på hur snabbt blodet koagulerar. Normal spannet är från ca 120 till 3-400.. Jag har innan operationen legat runt 10. När jag haft någon infektion i kroppen har jag legat på 2-3. Och efter operationen har jag legat på 175, 300, 130 (typ, har jag för mig), 46 och nu då 135.. Så det är juh skillnad. Sen har doktorn sagt att den mest kritiska gränsen går vid 20. Operationer genomför man helst inte om man har under 50, och ryggmärgsbedövning vill man inte ge någon som har under 100.. (det har väl inte så mycket med det hela att göra, men ger en liten fingervisning om värdena)..

Hrm, som sagt det är som att öppna pandoras ask att fråga mig om det!

Nu, tandborstdags!
    Godnatt kram till alla!
  • MSW

BF-lista

Liten 5/3 2010
    Vänner 19/3 2010
    Parnassia 4/4 2010
    Snorkfröken 28/7 2010
    Nenne 12/8 2010
    Blivande fru Muffins

Lägger in denna också! Och vips så är det din tur nästa gång liten!

• passionsblomman

MSW, Vilken SKILLNAD!!!

men vad var det de gjorde på operationen då???

(har jag legat under en sten eller vd är det frågan om)

• Snorkfröken77

Vickan - Ett jättegrattis till finaste trollsonen! Och vilken berättelse sedan, har aldrig hört på maken! (nu lät jag som jag var 80 år eller hur? )Är fascinerad över hur lugn du verkar
    Men coolt såklart! Och vilken fin mössa han hade på kortet, är det din mamma som varit så duktig?
    Gick snabbt in i galleriet för att leta efter ett namn, men det fanns ju inget än...

Och apropå galleriet, vad fina ni alla är! och vad roligt det är att se ansikten till alla namn! Och jättemånga fina barn och en hiskelig massa söta djur

Häromdagen satt jag och kollade i galleriet igen och av någon anledning fastnar jag alltid på Korven när han sover, maken vände sig slängde en blick och sa sedan, tittar du på Korven nu igen! gaaah, jag börjar bli beroende av hans söta uppenabrelse! (kul att maken vet vad han heter ockås ) Snaily - Pussa korven från hans fanclub i mellansverige!
    Kul det där för jag pratar ju med honom om er och säger typ: Nenne skrev, fru aM har googlat, Lappis har dansat med, osv
    så himla skoj att man kan lära känna folk på det här sättet!
    Kram på er!

Ego - Idag har det bränts pengar , har beställt ett par mammajeans från boob på chansning och de svart finbyxorna som jag tror Piggelin rekommenderade och en hel massa smink, hoppas det blir bra! Tur att man alltid har 14 dagars ångerrätt på nätet Känner att jag inte får förfalla totalt för att jag är gravid, måste ju försöka se lite fräsch ut!

• Parnassia

Liten - OJ! Det är ju snart du! Nu måste vi införa "bevakning" på dig! Några känningar?!

MSW - Och vad var ditt senaste värde nu då? Nu när vi vet hur det "borde vara"...

Tack för tips om julskinkan! Jag kom på ett själv också: pytt i panna.

Sov gott allihopa, hoppas det bara kommer snälla drömmar!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge