• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

Porchez, Muffinstönt: Skönt att era äventyr i snödrivorna gått bra!

• fru AM

Bra idé! Och tack-kort!

Panduro - here I come ...

Ore skrev 2010-02-21 09:00:44 följande:
    AM: Bygga upp ett lager med embossade grattis-kort, kanske? Alltid bra att ha hemma...
  • MuffinsTönt

Asså, skickar ni fortfarande?? Jag sms eller mejlar eller kör såna e-vykort. Är ngt jätteviktig så ringer jag.

Jag är suuupertrött. Sitter nu med koppkaffe. Snart blir det frukost och sen ut i snön. Jag ska se på Avatar kl 11.30 Just då kändes helt ok att vakna tidigare än vanligt o se på film. Just nu känns det bara urdumt. Fast jag ska inte klaga, under filmfestivalen började en del filmer 10.

• Ore

Nja, jag är dålig på att skicka grattiskort. Då är jag mer för att ringa eller sms:a... Men jag vill alltid ha med ett kort när jag ger bort en present.

Kul med Avatar. Det var en 3D version du skulle se eller?

• MuffinsTönt
    Ore skrev 2010-02-21 10:11:46 följande:
    Nja, jag är dålig på att skicka grattiskort. Då är jag mer för att ringa eller sms:a... Men jag vill alltid ha med ett kort när jag ger bort en present.Kul med Avatar. Det var en 3D version du skulle se eller?
    Japp!

Tidsoptimistiske mig missade bussen precis. Nu får jag ta nästa och HOPPAS den kommer fram i tid. *ryser*
  • Lapinette

Jag älskar riktiga kort men det blir bara till några få jag skickar numera. Min ena väninna är en sån där emossdrottning och gör otroligt vackra kort varje år till mig.

AM - det har du rätt i .. där hittade jag en bra anledning till varför pysslet är nedlagt sen 3,5 år tillbaka (induktionshäll).

Vad vackert väder det var när vi vaknade! Tänkte trots att det har börjat snöa IGEN ta oss ut och ta en liten promenad kring Karlberg innan vi går i ide igen. Såg 5 avsnitt av the the Wire igår . Har bara ett avsnitt kvar av säsong 1.

• Blivande fru L

God förmiddag i tråden!

Koko - Gick det bra att dricka lite mjölk? Hoppas det!

Nenne - Nej, jag känner heller inget fladder och är otååålig! Jag vet ju att det kan dröja till vecka 20 och ännu längre innan det känns, ändå hoppas jag på att få känna det NU! Märkte i morse att det känns som att ligga på en boll när jag ligger på mage. Häftigt! När ska ni på RUL? Jag har tid den 15/3.

BS - Vad jobbigt det låter med din foglossning. Du ska inte kolla upp om du kan bli sjukskriven i stället så att maken kan vara föräldraledig?

Liten - Vad gulligt av din make att ordinera skumbad åt dig!Hoppas Mindre börjar piggna i.

Ore - Förstår din besvikelse över att inte komma iväg på tjejträff. Hoppas det blev en skön kväll i tv-soffan istället.

PB - Jag tror inte mina ögon. En BLOMMA?! Det verkar bli vår i år igen! Du kan väl lugna tjejerna i majtråden med ditt vårfynd.
    Angående hur många ägg som sätts in vid en IVF gäller samma regler i mitt land som i ert. Det är endast i undantagsfall som man sätter in två. Tvillingggraviditeter medför en hel del risker även om det oftast går bra.
    Vad snällt av dig att skotta så fint för postis!

Fru E - Förstår att du oroar dig lite inför karusellen ni ska hoppa på. Jag tror att ni gör rätt i att berätta för din bror och hans fru. Jag tyckte det var skönt att de närmaste visste vad vi gick igenom. Håller tummarna håååååårt för er!

Snaily - Åh, Mikael Björklund! Han är ju vår lokalkändis! Han är verkligen supertrevlig och berättar alltid så bra om maten plus att han får en att känna sig speciell när han går runt och pratar.

Porchez - Kram till dig, det är så tråkigt när nära personer dör. Begravningar är verkligen jobbiga händelser även om de är fina.

Mugglan - Min faster backade i vår grindstolpe av metall två (2) gånger vid samma tillfälle när hon skulle backa ut från gården. Hennes man konstaterade att en bil är ett bruksföremål, det var väl inte hela världen. Så lugn hade inte jag varit! PMS-kram!

Muffinstönt - Hoppas du hann till bion i tid!

Ego - Här har det inte snöat mer än kanske 10-20 cm. Däremot har blåsten samlat det i höga drivor som maken som bäst håller på att skotta undan. Och här sitter jag och latar mig... Ska nog gå ner och måla lite - av förekommen anledning vill vi gärna ha så mycket som möjligt klart till sommaren.

Puss och kram på er, tjejer!

• Liten med Mindre

Fullt med snö igen.
    Vi har skottat fram bilen och åkt o kikat på iCandy-vagn för syskon. Är inte övertygad om den heller, men maken känner mest för den av de vi tittat på, så vi har i alla fall bokat det exemplar de har inne iväntan på svar på några av våra frågor.
    Får väl se om det blir bra. Vi köpte ju ingen supervagn förra gångnen heller med det har gått ok.

Mindre mår bättre, lösningen på antibiotikaproblemet hette idag chokladbollar. Struntar i att hon ska vara fastande för bäst effekt. Löfte om en liten boll efter varje dos har definitivt ökat framgången.
    (Av någon märklig anledning funkade det även på mig när jag var liten...)

Ska vila lite middag medan lilltjejen ligger o tjoar i sängen. Inte sovsugen idag - tecken på att hon inte har feber i alla fall.

Vila gott!

• fru AM

Hemma från babysimmet igen! Det är så fantastiskt roligt - Hektor dök 5 ggr idag och skakade bara lite på sig efteråt. Glad som en lärka hela tiden. Det är verkligen det bästa jag gjort i mamma/barn-väg.

Nu förberedelser för söndagsmiddag: Choucroute, följt av äppeklyftor i ugn (m kokos, russin, kanel, smör ...) m mandelglass

Härlig söndag på er!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge