• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • _koko_

Hinner inte skriva mer just nu (melodifestivalen!) än tipsa AM:

www.clasohlson.se/Product/Product.aspx

Den har jag (eller typ, min har några år på nacken), hårtork tror jag inte funkar så bra, den blåser (nog) bort allt...
    Men det är lätt att hålla för nära / för länge, man får prova sig fram.

• Fru E

Lappis-vi har med haft en lita lat dag idag med pyssel på låg nivå. Gjorde dock nyss sjömansgryta och creme brule

• Fru E

PB-vårtecken redan här är det tjockt snötäcke över allt, spännande att se om allt kommer upp igen.

Mugglan-är det BIM redan

Vänner-av mitt ont i ryggen kan jag förstå en gnutta av att det är jobbigt med foglossning *kram*

• Fru E

Får nog ta och dra ner på sockerbegäret för att se om det kan vara det som ställer till det där nere........följer redan alla andra tips

Nu väntar cheescake som maken råkade hitta när han köpte frallor imorse

• passionsblomman

EA, det är heltäckande snö överallt här med. Därav chockeffekten då jag fick syn på lilla blomman. Det säger en del om det sanslösa söderläge vår framsida har. Det har uppenbarligen blivit varmt och gött där vid granitblocket.

Annars är drivorna manshöga genom hela byn.

• Parnassia

Här embossas det över en spisplatta!

Nu: de sista hemkokta kräftorna och vitlöksbaguetter.

• Lapinette

Ore - får testa mig fram men min maxpuls verkar ligga i nivå med din eftersom jag idag kom upp till 195 och borde ha legat på ca 90 % av mitt max. Fast jag är ju en gammal tant i jämförelse med dig och maxpulsen ska ju sjunka med åldern. Nå väl, får ställa om nästa gång jag kör för idag låg jag ju på över 90 % nästan hela tiden .. men skoj var det!

Embossar också över spisplatta medan de riktiga proffsen (bla en väninna till mig) har en speciell pryl som hon köpt.

Men snötäcket värmer väl även en del, har funktion som ett täcke? Skulle det inte vara snö och så kallt som det är så påverkar det marken mycket mer. Ändå konstigt att se knopparna sticka upp ur snön.

• passionsblomman

Parnassia: TYYYYYYST! HEMKOKTA kräftor? Jag DÖÖÖÖR! Det är det absolut i särklass godaste jag vet i hela världen!

*blänger på mina popcorn*

Lappis. Jo men precis!

Det är en tråd igång nu där maj-brudarna går bananas och tror att de kommer att ha snö på SIN dag. Kanske fula drivor med grus på... Vore inte DET katastrof isåfall så säg?

Jo säkert. Det ligger väldigt ofta ett snötäcke över södra Sverige i maj...

• Liten med Mindre

Oj, ser ut som om det var eftermiddagsröj.

koko - jag förstår inte hur ni "vågar" köpa vanlig säng till Conny. Vi skulle få Mindre rännande runt i hela lägenheten. Fast hon får ju både plats och trivs i sin spjälsäng, så den blir kvar så länge hon ryms. Ny spjälis till Grynet kan vi ju hitta på loppis eller blocket när det är dags. Värre är det med plats i rummet dock...

Och - nä - kommer inte titta hus imorgon heller med all snö och snor. Det blir väl nån gång senare.

Hoppas nu också att ni som skulle iväg på fest har tagit det jättelugnt och kommer både fram o tillbaka. Vi sköt på festresa i julas för att slippa drivsnö. Skönt!

Lappis - lät skönt med pulsträning och muffinseftermiddag!

Vänner - säger som Telis - ni verkar äta så mumsigt att det är en skam att ni bor så långt ifrån oss.

Vickan - tror säkert du är redo för hemfärd imorgon. Nervöst o skönt på en gång tyckte jag om att komma hem.

Nenne -embossing har jag aldrig prövat - med de andra har ju haft kloka råd. Förmodligen nåt fel på pulvret...

Själv - sitter o eftersvettas efter ett varmt skumbad som maken ordinerade. Omtänksam! Han hade handlat lugn o ro-skumbad på Body shop.

Mindre hatar nu även antibiotikan, härligt med bara 4 dygn kvar. vad döljer man fruksmakande kåvepenin med? AM - några tips???

Ska skaffa mig lite mer kvällsfika, se lite tv innan näsan får sina efterlängtade droppar och kudden invigs för natten.
    Trevlig kväll!

• Lapinette

Liten - visst är det en bra kombination??!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge