• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily
    passionsblomman skrev 2010-02-20 22:32:59 följande:
    Nu RINGDE min sambo från övervåningen för att det börjat!VA!!! HÖJDEN av lathet! *går iväg lagom fort*
    Benägen att hålla med!

Jag har besök över helgen, därför har jag inte tid att hänga här som vanligt hela dagarna

Ikväll har vi varit på gourmetrestaurangen och ätit en 6-rätters meny lagad av Michael Björklund, lite kändiskock sådär, han gick till och med runt och pratade med alla gäster, himla trevligt. Och maten var fantastisk såklart, och vinet också! (6 glas vin och jag kan fortfarande stava! (?) Imponerande!! ) Imorgon kanske det blir lite skidor i backen, om vädret kan skärpa till sig - idag har det varit iiiiskallt och blååååsigt, inget snöoväder dock - jag tar fortfarande gärna emot lite av ert snöfall där i södern!
    Sen blir det i alla fall SPA imorgon eftermiddag! Både bad och bastu och bubbelpool och behandling, ska bli såååå skönt!!

Nu ska jag kolla vidare på skidherrarna..

Puss o kram till alla och lite extra till Vickan och Trollet!
  • Lapinette

snaily - låter helt underbart ... inte ett dugg avis!!!!

pb - så som Telis sa så sätter man helst inte in två ägg. De tillfällen jag känner till att man har gjort det är när man kanske bara har fått två lite sisådär ägg befruktade. Får du toppägg så åker de övriga till frysen. Att sätta in två ökar inte chanserna till graviditet.

• MuffinsTönt

Snaily
    Vilken härlig middag! Jag tycker vin är som bäst till maten. Har lite svårt att bara dricka utan tilltugg. Jag tycker det smakar godare och så "tål" jag mer utav det också.

Dont worry,jag ska skicka vidare all snö till dig.

• porchez

Muffinstönt - då bildar vi klubb, jag fastnade också i en snödriva imorse. Efter begravningen igår fick jag sova över hos min bror, var inte ett dugg sugen på att sätta mig själv hemma. Eftersom jag skulle träna kl 10 i morse fick jag då låna en bil för att ta mig in till stan (han bor på landet) åkte väl ca tio meter utan för huset innan jag fastnade rakt i en snödriva, kom in loss för egen maskin. Fick ringa och väcka brorsan, som kom ut men fick gå och låna grannens traktor för att dra mig loss.

Väl hemma sen, möte jag upp en kompis för att gå till gymmet, vilket bara det var en pers, ingenting var skottat än och snön piskade i ansiktet, när vi väl kom fram var vårt pass insällt!! skrattretande, men vi hoppade in på spinning istället och det gick över förväntan, har inte kört på över ett år, och då körde jag endast 30min pass. Är nog mer vältränad än vad jag tror

Sen efter det har dagen gott i matens tecken, mamma bjöd på mat och vi fick kroppkakor, en favorit sen barnsben. Nu ikväll har jag varit ute och ätit med några vänner!

MSW - roligt med bättre värden!

Vickan- kul att du tittar in här från BB, har hört mycket gott om hålans BB tidigare!

• porchez

ang. begravningen så var den så klart jätte fin! Bara det närmaste så vi var endast 23 personer, skönt då de annars har STOR bekantskapskrets. Jag har varit på många begravningar tyvärr, både för gamla och unga personer, tyvärr på begravningar som inte varit fina och som inte blivit ett fint slut.

Men morfars var den första som jag verkligen inte ville åka till, på morgonen kände jag verkligen att Nej jag vill inte! Jag vill inte närvara. Men det är ju fortfarande en plikt jag har och det gick bra, även om det var sjukt jobbigt. Det är inte att bryta ihop och gråta som är det jobbiga, utan det är inget jag kan sätta ord på. Jag har nog bara inte hunnit accepterat att morfar är död än...

Nog om det, har haft en tung vecka så fort skidorna är slut ska jag gå och sova...

• MuffinsTönt

Porchez
    Va bra att det blev en fin begravning. Jag förstår din känsla, fin den när min morbror gick bort i en hjärtinfakt. Ingen av oss, inte ens hans fru(?) visste att han led av det. Fastän obduktion visade flera ärr från tidigare hjärtproblem av liknande karaktär.

Sicken tur att ni hittade ett annat pass istället. Själv skulle jag nog sjunka ner i närmste soffa och deppat ihop.

Apropå gym så ska jag träna imorrn. Är så peppad att gå ut i ovädret igen. -not!

• fru AM

Liten: Fruktsmakande kåvepenin (har för mig att det är lite genomskinligt?) Vi har mixat med fruktyoghurt (små goda drömyoggi - men bara så lite som det behövts för att dölja smaken), jordgubbsgglass - en liten klick samt (barnavårdsfundamentalister håll för öronen!) coca-cola eller julmust.
    Lycka till!

Vilken ebossingkunskap det finns! Spisplatta funkar inte så bra för oss eftersom vi har induktion (plattan blir inte varm om det inte står ett kokkärl på men det är klart jag kan väl använda en stekpanna som mellanhand ...)Måste bara komma på något att embossa ...

• Ore

Ohhh, skidorna igår måste varit riktigt spännande...! Maken var tillsagd att hämta mig ur sängen, om det gick bra, vilket han försökte göra några gånger och jag sov som en stock... Så när jag yrvaken kom upp så hade de redan tagit sista kurvan på upploppet.

Men åååååååhhh vad kul, för både Marcus och Johan!!! (Hellner och Olsson tog alltså guld respektive brons, så vet även ni som eg inte är så intresserade vad som hänt...)

Lillkillen har haft en väldigt rosslig natt, så ur den synpunkten var det lika bra att vi inte kom iväg till Göteborg. Litet lustigt, han sov bra natten till igår, var bra under dagen, och sen på kvällen är det som att förkylningen exploderar? Hoppas att det är ett sista ryck och att han blir frisk snart.

Noterar embossingtips, men har inget att tillföra... Jag har medvetet hållt mig undan allt vad papperspyssel heter, bortsett från det jag gjorde inför bröllopet. Men allt överblivet material lämpades sedan över på papperspysslande syster, och jag håller mig till mina andra hobbies. (Pärlorna, symaskinen och kameran). Har ju ändå knappt tid med dem pga all träning

• Ore

AM: Bygga upp ett lager med embossade grattis-kort, kanske? Alltid bra att ha hemma...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge