• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

PB, du kan ju alltid fråga kliniken om du kan få två i det läget. Fast tänk på Tinga och hennes tvillingar, det är ju inget man vill vara med om. Jag skulle hellre hoppas på ett färskförsök och ett frysförsök än att få två ägg vid färskförsöket.

• passionsblomman

Åh, falsklarm. Inga skidor än...
    *sätter mig ner och softar lite till*

Nä det är klart man inte vill ha en massa risker och allt vad det är. Fast det kan ju gå finemang också föralldel. Sambons syrra fick två och födde dem den vanliga vägen, prima liv och inga konstigheter alls.

Nu menar jag inte att jag vill ha ett helt gäng bebisar samtidigt. Jag bara undrade ifall man sätter in fler än ett och hur man isåfall beräknar chanser/risker.

Angående frys, så är jag HELT fascinerad över att man kan blanda in frysar i sådana här sammanhang. Det är ju helt crazy!

• Fru E

PB-för brodern kommer vi att berätta eftersom han är ett underbart stöd, även hans fru

Har nu lovat mig själv att stretcha varje dag, gå fler promenader och försöka att börja träna äntligen så ryggen blir bättre. Har bara lite litet tålamod

• Telis
    passionsblomman skrev 2010-02-20 21:57:59 följande:
    Åh, falsklarm. Inga skidor än... *sätter mig ner och softar lite till*
    Skräms inte så där!
  • passionsblomman

Nä sorry! jag skrämde upp mig själv så jag kutade ohälsosamt fort uppför trappen...

Telis skrev 2010-02-20 22:09:51 följande:
    Skräms inte så där!
  • passionsblomman

Apropå skrämmas:

frågade pappan som hämtdade sin son här idag ifall de nu verkligen inte kollar OS, när hans son nu inte ens visste vad OS var.
    Det gör de inte.
    Jag sa till pojken

"jamen det är ju JÄTTESPÄNNANDE med OS, det hörde du väl igår?"

"Åh men alltså ni skrek ju så jättemycket så himlarns!"

"ja där skrämde vi dig allt lite lille pöjk. Menar du att din mamma aldrig skrike sådär?"

"Joo det gör hon"

"Jaså när då?"

*både min son och pojken i en mun*

"När hon blir arg på mej"

(fast sonen pekade och sa honom istället för mej då)

Rätt skönt att höra att inte bara jag skriker när jag blir arg.

• MuffinsTönt

Hej tjejer!

Shit, va mkt snö det är här! Klass 2 varning är det nu i Göteborg. Tur att vi åker bil till jobbet. Men på vägen hem lyckades vi köra ner i en snödriva och fastnade. Tack och lov var det ett gäng som frågade om vi behövde hjälp. Det bkev 5 st som fick putta på bilen innan den kom loss.

Nu är man inne i värmen igen.

• MuffinsTönt

Apropå skidor, jag såg en kille som gick runt med ett par skidor idag. Så som det ser ut nu så är nog det snabbare än gå.

• Telis

PB, men nu är det nog dags att du går om du ska hinna upp lite mindre ohälsosamt.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge