• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • _koko_

Herregud, vilket väder!! Skittrist att du inte kom iväg ore!!

Vickan - Grattis igen, håller med om att det är en riktig sötnos i galleriet! Skönt att det verkar rulla på, och "välkommen hem" i morgon.

Jag håller på att tina julskinka, ska göra pasta med skinksås till middag. Vi fick ställa in ett helt julbord i julas pga försenade flyg och annat, så vi fryste in en hel skinka i bitar, hellre än att föräta sig på skinkmackor (vi hade nämligen en hel skinka till till julafton...).

AM - Nu har vi beställt sängen, men tyvärr kommer den inte förrän om en månad!

nenne - Har inte heller lyckats fått genomskinligt embossingpulver att bli genomskinligt, så jag kan inte komma med några tips. Brukar därför köra genomskinlig stämpel och färgat pulver alternativt färg på båda. Men OJ vad länge sedan det var jag gjorde något sådant... Vi har fått iväg ETT tackkort sedan lillebror föddes... Usch, vad pinsamt...

Liten - Krya på er, låter riktigt eländigt!!

PB - Skottning är definitivt styrketräning! Om man inte menar sopa trappan förstås.

Fladder till nenne och blivande fru muffins!

I morse drack jag förresten ett halvt glas mjölk, väntar på (helst utebliven) reaktion!!!

Fortsätter puss å kram-kedjan!

• nennesjuttioåtta

iofs är korten redan gjorda så det är för sent att ändra något nu men det vore ju bra att veta till julkorten.

• Fru E

Jag har själv aldrig använt clear utan mest den silvriga eller guldiga. Blev det jättekonstigt eller går det att använda?

• fru AM

NEnne: jag förstår! Trist med icke planerat resultat men det blev säkert jättefint ändå!

• fru AM

Nenne: kanske reagerade pulvret konstigt med färgen - samma fabrikat?
    Koko: trist med väntetid på sängen! När man vl bestämt sig vill man ha den på studs ju! Ska visa maken länken!

• nennesjuttioåtta
    koko! Hioppas att mjölken inte gör någonting alls!

alltså, det står Clear 01 på burken. Men det blev verkligen silvrigt när det var kalrt. Värmde jag för kort tid (det syns ju när det är smält, innan är det matt) eller vad är propplemet
  • nennesjuttioåtta

AM / Fru e
    på kuverten hade jag lila stämpelfärg, den blev som sagt ljusrosasilvrig istället för mörklila.
    På korten som är av olivgrönt papper så använde jag transparent stämpel eftersom jag ville ha toniton med det gröna. Men det är silvrigt.

• Fru E

Kan det vara så att embossingpulvret förvanskar färgen av stämpeln, dvs den förändras?

Frågan är om den blir helt genomskinlig, visst skimmer blir det kanske alltid?
    Eller har de märkt fel på burken....

• nennesjuttioåtta

men det är ju ingen färg alls på den stämpeln jag använde på det gröna kortet. Den heter watermark och såg ut som jag strukit ut lim. Det är totalt ogenomskinligt nu, det är som tjockt silver

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge