• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Liten med Mindre

Vickan - tack för omtanken mitt i familjeruset. Passa på och mys och ägna er åt varandra när ni nu blir uppassade. Världen kommer till er tids nog ändå.
    KRAM!

• MrsMuffin

Liten med Mindre: Vi gav Mollipect i fruktyougurt...dessvärre kan jag inte säga att det funkade klockrent, men i början gick det ned. Innan kiddet kom på vad vi gjorde haha.

Här hemma är det tröttigt som f-n, barnen fick vara uppe seeent, så vid nio läste jag "Bajsboken" för dem. Mest jag som skrattar, tycker det är rätt kul med sånt. *barnlig*
    För övrigt kommer väl helgen springa förbi i ett huj som alltid.

Viktualia: BB-maten är inte så värst supernajs. Men man får väl stå ut. Lycka till med amningen och allt! Kämpa på!

• muggles

Här är det värsta dramatiken på gatan. Det har snöat så mkt och ingen plog i sikte så första grannen som försökte åka iväg fastnade utanför vårt hus. Nu har alla karlarna varit ute och tom skottat gatan framför resp hus, så nu går det nog att köra Tur att alla håller på könsrollerna fniss. Jisses vad det snöar, och inte verkar det ta slut heller. Vi har snö flera dm upp mot fönstren (de som går ändå till golvet).

• Vännerfan

Det har snöat massor här också. Värst var det dock en morgon för ett par veckor sedan. Då fick maken backa ut längs hela gatan, för att vända bilen var helt omöjligt. Själv fick jag och Prinsen vänta tills snöplogen kom och då lämnade han ändå en gigantisk vall framför vår uppfart. Men föraren såg att jag uppgivet gav skyffeln till Prinsen då jag kände att jag ändå inte skulle orka forsla bort all snö i vallen, så då tog han ett tag till med plogen och skyfflade den åt ena sidan så att vi kom ut till slut. Men det var väldig tur att vi inte hade bråttom. Och jag är väldigt glad över att vi har 2 bilar den här vintern (har varit väldigt emot det innan, då jag vill tänka på miljön och tycker att vi har så nära (2,5 resp. 3,5 km till våra jobb att vi borde klara oss med en.)

• Vännerfan

Kul med rapporter från bb, Vickan!

Själv vet jag inte hur jag ska lösa det. Tänkte att jag får messa Mugglan och hålla henne uppdaterad, men man får inte ha mobiler på sjukhuset alls.

BS, Jag blir hoppfull när du skriver att du klarade förlossningen utan fysiska men den här gången. Vad härligt! Tänk om jag också kunde göra det. Men jag hoppas inte för mycket på det...

Let's dance ja. Nej, speciellt duktiga den här gången är de inte. Men ikväll är det ju Anja som åker i hyfsad tid på OS, så lite bra tv-underhållning är att vänta. Blev besviken igår när skidskytten började när jag behöver gå och lägga mig. (Fick onda ögat av min BM igår för att jag såg ju himla trött ut.)

Mugglan förresten, hur trivs ni i området med grannar och så? Är det många barnfamiljer?

Nej, nu ska jag hoppa in i duschen innan maken och Prinsen kommer tillbaka från affären.

• Vännerfan

Jag skriver visst som en kratta, men hoppas ni fattar ändå...

• MuffinsTönt

Igår gick jag ut en sväng och den största snöhögen var tom högre än mig. Eller så är det jag som är pytteliten.

Nu har det slutat att snö iaf. *gör korstecknet* Hoppas ni får en bra lördag. Själv ska jag göra mig iordning och gå till jobbet. *seeeg*

• Vännerfan

Tillbaka efter dusch och några tårar fattigare då det precis visade sig vara prisutdelning till Anna Haag på tv när jag skulle stänga av den.

Liten, Tycker så synd om dig som både är sjuk själv och får ta hand om sjuk lilltjej när du egentligen bara borde få ligga och vila och ha det bra! Hoppas ni tillfrisknar snart!

Muffinstönt, Ha en bra dag på jobbet!

• Liten med Mindre

Vänner - tur att plogmannen var sympatisk!
    Jo, lite ynkiga är vi allt. Just nu är jag dock inte så trött. Pillade i mig de sista av mina praliner från i veckan.
    Men så har vi varit inne hela förmiddagen med. Mindre lever på is, torkade blåbär och lite blåbärssorbet. Fast till lunch gick det i alla fall ner makaroner och kokt äggvita. Skippar hostmedicinen och försöker med antibiotikan. Hellre få ner den som ändå smakar hyfsat. Fast lite bök är det allt.

Dagens trista - tog mod till mig och öppnade kameraväskan, första gången sen den trillade från frysen här om dagen. Givetvis är objektivet trasigt. Och tydligen har jag inte varit noga med att maken skaffar kvitton när han tar hem såna saker från folk som reser. Hoppas det går att laga eller få försäkring ändå - och att vi hittar ett kvitto - för annars är det nog kört.

Fast jag förstår inte varför en affär kräver kvitto för att skicka in på lagning, om vi ska stå för det hela? Garanti kan jag ju förstå, men annars??? Någon?

• passionsblomman

Högsta vrålet denna dag:

SILVER-TJEJEN ANNA HAAAAAAAAAAAAG!!!!!!

GoAnna GoAnna GoAnna

*viftar med pompoms med tårarna sprutandes*

Jag tror vi skrämde halvt livet ur den lille gossen som igår var här och skulle sova över hos oss.
    Jag frågade honom om hans föräldrar inte brukade titta på OS. "Jag vet inte" sa han. Av detta drar jag slutsatsen att de INTE tittar på OS...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge