• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Sweet-gumman nu får du ta och krya på dig! Usch vad segt!

Och ja, visst är det underbart att vara förälder. Fast att jag ibland tappar bort mitt tålamod å det grövsta, det kan ni ju fråga min son och smabo om ifall ni får tillfälle. De har nog en del att förtälja i saken. Jag har fått säga förlåt många många gånger det är ett som är säkert.

• passionsblomman

Apropå tålamod....

www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m3673564.html

...i mötet med somliga behöver man mer än annars.

Ore, har du sett den här?
    Inte för att den handlar om brudöverlämning, men du brukar ju vara med och diskutera lite ibland. Jag misströstar när jag noterar somligt. Fast det är ju inga nya stjärnor utan välbekanta, så varför höjs mina ögonbryn.

• Lapinette

Efterätten var lika god idag och BS maken har tagit kort. Vi får bara se hur lång tid det tar innan jag laddar ned dem på datorn.

Tittar på Let's dance och känner att jag nog har blivit bortskämd med So you think you can dance. Shit, vad dåligt de dansar!!! Kul dock med uppvisning av "riktiga" dansare. Par som man normalt får se om man går på en danstävling.

• Lapinette

Sweet - trist att det inte vill ge med sig - krya på dig!

PB - härligt att skidpjäxorna passade. Hur går det för honom i skolan, är de vänligar mot honom, tycker han det är roligare?

Skulle säkert kommentera något mer men minns inte ... som sagt minnet är bra men kort. Reklamavbrott på tv men jag tror att vi snart (maken är måttligt intresserad av alla dansprogram jag tittar på) tar en ny episod av the Wire.

• BrudSommar2006

Lapinette, jag tycker faktiskt att kändisarna den här omgången är extra usla, de som är kvar så här en bit in i omgången brukar vara lite bättre.

Ser fram emot att få se efterrätten!

PB, skönt att det fungerade med skidorna!

• Liten med Mindre

Godkväll!

Inget sevärt på tv, och sega gubbar är vi allihopa. Av fläskfilén blev det hämtpizza och glass med chokladsås. Och så en massa kakor o choklad. Grynet är nog den enda av oss med energi just nu.

Mindres nya febertopp visade sig vara öroninflammation till följd av förkylningen. Typiskt. Tack och lov var antibiotikan hon fick rätt ok att dricka tror jag. värre med hostmedicinen. Hur sjutton kan man skriva ut mollipect till småbarn??? Insåg inte förrän jag kom hem vad vi fått. Det var det värsta jag visste när jag var liten, och gick bara ner med muta om chokladboll. Mindre kräktes givetvis upp det hela omgång två.

Någon som vet hur man kamouflerar mollipect?

Nåja, vår lilla disktrasa har somnat utan mat i magen, ville inte ha mer efter olyckan. Hoppas att natten blir ok också. Maken är förkyld som en hel man, och jag som en hel gravid kvinna. En härlig samling.

Vickan - superduper att ni har det bra på BB. Det är sååå viktigt att få en bra start tycker jag. Åtminstone fick vi en sån. Om de bara har lärt sig laga mat till denna gång så...

FruL - skoj att magen växer som den ska. Unna sig lagom är väl en bra devis - jättesvår att hålla.

BS - skoj med shopping! Är Iris gamla kläder helt ur säsong för Astrid? eller är de bara undanstoppade på vinden? Fick något mejl från dansläraren, men jag kollade inte vad det var. Misstänkte att det var från honom, men jag är skeptisk till "okända" mejl - så det åkte i korgen.

Nåväl - ska nog medicinera näsan lite, och se om chokladruset lagt sig så jag kan sova. Känns inte riktigt så...
    Sov gott!

• MuffinsTönt

PB
    Kul att grabben gillade det!

Sweet
    Krya på dig!

Jag följer Let´s dance när jag kommer ihåg. Vilket inte händer så ofta. Tycker det har blivit sämre. Jag har märkt att de kvinnliga dansarna har ibland väldigt väldigt lite tyg på sig ibland. Visst ska man ha kort klänning men måste det vara slits och "massa hål"? För att inte snacka om Tony Irwing...

So you think you can dance har jag inte kunnat följa längre för jag jobbar då och reprisen glömmer jag alltid av. Dans på högsta kvalité. Själv har jag ägnat kvällen att att göra en Foki-rosett (lr Lady Gaga rosett). Funkar sådär, speciellt när man inte orkar hålla upp armarna särskilt länge.

• viktualia

Sweetan o Liten - ni får krya på er!!! Kram! Själv försöker jag få Trollet att äta och med benäget stöd går det framåt. står inför mitt livs första "amningsnatt" och det känns ganska skumt... Annars kan jag rapportera att maten här på BB håller typisk sjukhusstandard.. Men det är ju smidigt att få den serverad! Hem drar vi nog f ö på söndag.

• viktualia

Sweetan o Liten - ni får krya på er!!! Kram! Själv försöker jag få Trollet att äta och med benäget stöd går det framåt. står inför mitt livs första "amningsnatt" och det känns ganska skumt... Annars kan jag rapportera att maten här på BB håller typisk sjukhusstandard.. Men det är ju smidigt att få den serverad! Hem drar vi nog f ö på söndag.

• passionsblomman

ett-noll i hockeyn!

Let´s dance, jag älskar det i vanliga fall, men nu tycker jag nästan bara om Claudia.

Lappis, det är mycket bättre i skolan nu.
    Det hjälpte visst att få ett tokspel och den där hjärnskakningen skakade nog om lite ytterligare, för där hade det kunnat gå illa och det fattade ungarna.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge