• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Ore, det är ingen fara, jag tyckte du skrev bra. Visst vet jag att det är bättre att jag är glad och bara ger ersättning än går in i väggen med pumpningen. Det är ju bara att man hela tiden ska ordna sig och bli bättre. Om man slutar idag så hade det kanske vänt imorgon.

Jag är glad att inte Televinken har hosta, det måste vara läskigt. Hoppas lillkillen blir bättre snart, Ore!

Kul att middagen blev lyckad, Lappis! Och visst är det lite mysigt att ligga och kolla på konståkning hela natten, iallafall eftersom jag kan sova lite på dagen idag.

Hmm, är det två stycken som har namnsdag idag? Vem sjutton är den andra? Nu måste jag in i galleriet och fräscha upp min trötta hjärna.

• Telis

porchez, hoppas att begravningen blir lite fin iallafall! Kram!

• Parnassia

Helt riktigt! Det finns två namnsdagsbarn idag. Ett långt borta och ett i mina krokar...
    Sedan kan det ju vara fler som inte jag vet också förstås.

• Telis

Åh, nu vet jag ju vem som har namnsdag mer idag! Grattis bägge två!

• fru AM

Telis: Hektors natskräck gick över så fort vi började lägga honom en tima tidigare och skojar till det lite innan han somnar (just nu börjar han fnissa så fort jag börjar sjunga Trollmor). Även matfobin verkar ha gått över (tack vare överhoppat mellanmål på fm? Eller pga att vi haft roliga lunchdejter de senaste dagarna? Idag ska vi äta lunch själva i alla fall så då får vi se om det funkar.)

För ett par dagar sedan satte jag mig och skrev ett brev till en gammal släkting jag inte hört av på nästan tio år. Jag visste inte ens om han levde än - men alldeles nyss ringde han! 90 år är han, krutgubben - klar i knoppen, klarar sig helt själv hemma i stora huset. Åh, jag blev alldeles rörd av att höra hans röst! Lycklig!

Fredag!

• fru AM

PB: har du länken till det där jobbet? Inboxa tack!

• penne2

Godmorgon,

OJ vad ni skriver, det känns svårt att hålla ert tempo!

Vickan, jag vill också gratulera trots att jag aldrig skrivit här innan, men som smygläsare hänger jag ju med hyfsat iaf!

Skönt med fredag - ett gott vin är framtaget ur skafferiet i väntan på kvällen. Är det nån som har nåt bra middagsförslag? Gärna lite lyxigt, men inte svårlagat (det får bli imorgon). Det är vid såna här tillfällen jag saknar Göteborg - bara att gå och köpa lite havskräftor och goda ostar så är det klart...

• Liten med Mindre

GRATTIS Vickan! Vilken kämpe du är! Ett litet sött troll har kommit till världen.

AM - skönt att nattskräcken löste sig! Skoj är aldrig fel.

Snorigt var det här med. Igår blev en jobbig dag för Mindre och mig, och vi kröp till korset och bad mormor o morfar komma idag. Hade så ont i magen o bäcken igår efter att ha föröskt umgås med lilltjejen hela dagen. Och så var bådas våra humör i botten och det blev inga pedagogiska lösningar på de slag o tjuvnyp som utdelades igår (hon kände väl av att nåt var fel och nöp även mig, inte bara pappa som annars). *skäms* Visserligen bara förvisning till rummet, eller ett lättare nyp tillbaka. Men det är inget jag är glad över.

Sweet - förstår till fullo om du tappar fattningen ibland!

OS - verkar jag ha missat helt. Fast det gör mig inte så gruvligt mycket heller. Som alltid så krävs det väl att man börjar titta för att sakna det om man inte ser.

Nu - lunch, vila och sen en tur till doktorn med Mindre och hennes feber/hosta.

Tjing!

• MuffinsTönt

Hej tjejer! Här vaknar man till winterwonderland. Snö snö snö snööööö! Och mer skall det bli. Jag börjar bli mer än riktig trött på snö ii göteborg. Det får gärna vara nånannstans. Typ som skidbackarna.

Porchez
    Hoppas det blev/blir en fin och minnesvärd begravning. *kram*

Grattis till alla namnsdagsbarn.

På söndag ska jag kolla på Avatar 3D. Shit va spännande!!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge