• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

AM, jag fick brev från min AF idag (oj vad många förkortningar med A nu då...)
    De t var en anmodan att söka just den där tjänsten jag såg. Detta innebär att jag måste söka den, för skiter jag i det kan de stänga av mig från A-kassan.

Tror du att du hinner hjälpa mig innan datumet för sista dag passerat? Det är den 26.
    Säg till annars, så får jag lov att försöka skriva något själv.

Usch, nu fick jag genast ett ångestfladder i magen...
    villintesökaochfånej, villintefåjobb, villbarahalyckadivf,vadskadetbliavlillamej...

KAN man inte bara få sitta vid datorn och förtränga hela resten av världen ifred.

Och titta lite på OS emellanåt.

• fru AM

PB: har dåligt samvete för det där (det har varit så stökigt med Hektor p sistone och renovering hemma osv) men jag SKA hjälpa dig!

• Ore

Vickan: JÄTTE-grattis!

Låter som långdraget med värkar så länge, men när det väl kom igång verkar det har gått kvickt som attan!!! Att bli sydd är ju litet sådär, men det läker faktiskt rätt så fort.

Pussa på trollet nu, och njuuuuuut!!!

Telis: Trist att Televinken inte vill amma, önskar att min lillkille kunde tala om för honom hur mysigt det är... (Han ville nämligen gärna snutta litet även om han var jättemätt efter flaskmatning, så vi tror att han tycker det är mysigt...)

Hur länge du orkar pumpa avgör ju bara du, så länge du tycker att det är mer värt att televinken får bröstmjölk än vad det kostar i besvärlighet, så är det ju bara att fortsätta. Blir det fööör jobbigt så är det ju "bara" att sluta...

BS: Trist med sjuk Iris...

Nenne: Mina ben var inte heller gjorda för att ha snäva jeans... Jag hade ett par Dionne från Mamalicious (kan inte direktlänka till dem på www.4mom.se/ ), de satt inte så att man tänkte "wow, vad snygga", men de var helt ok... Köpte ung min vanliga storlek, och tyckte de var jäääättestora i början, sedan lagom, och på slutet satt de ååååt i midjan så att det nästan var obekvämt

• passionsblomman

ja, alltså, jag vill verkligen INTE tjata, för det är helt översnällt att du ens tänker tanken att göra den där skiten åt mig! Ha inte dåligt samvete. Jag vill bara kolla utipåfallatt.

fru AM skrev 2010-02-18 18:30:24 följande:

PB: har dåligt samvete för det där (det har varit så stökigt med Hektor p sistone och renovering hemma osv) men jag SKA hjälpa dig!
  • passionsblomman

Alltså, att Anja Pärson ställer sig och kör samma backe idag som hon kraschade i så till den milda grad igår....

..och ger BENET och åker in som 6:a inför slalomåket som följer.

Respekt!

Vilken jäkla fighter.

Obs. Så länge det står i min makt att förhindra kommer inte min son att åka störtlopp.
    TÄNK att se sitt barn åka sådär! Vilken ångest.

• BrudSommar2006

Vickan, jösses, först en hel dag med dropp till noll nytta och sedan fråm inte öppen alls till färdigt på några timmar, inte konstigt att du fick sy lite!

Jag fick ju sy med Iris och det var väl ingen jättehöjdare dagarna efteråt men ingen kris heller. Man fick luta sig lite framåt när man kissade så sved det inte.

• BrudSommar2006

Vickan, du hann inte få någon effekt av bedövningen alltså? Jag vill ju veta om det är så fantastiskt som jag inbillar mig! Inte för att jag har någon nytta av den vetskapen nu längre... Svara när du har tid.

• kängu

Hej vänner!

Jag har varken tid eller ork att hänga här just nu- plus att ni skriver så mycket att jag blir helt matt vid bara tanken på att läsa ikapp

MEN såg att Vickan fått sin lille trollpojke, STORT grattis Vickan!! Vad underbart!!!

Annars har jag ingen koll, någon som vill ge en snabb uppdatering?

Jag har det bara bra, jobbar och står i. Ru mår fint och är helt underbar (förutom att bara hans pappa får lägga honom på kvällen ), och idag när jag kom hem sa han "mamamama" och tittade på mig och skrattade

Jag har det skitkul på jobbet men tycker det är lite jobbigt att jobba heltid... pendlar ju rätt så långt också.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge