• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • kängu

BS- Jag tyckte iaf att Epiduralen var gudasänd

• kängu

Ho-ho *ropar*
    När jag väl är här inne är det såklart ingen annan här...

• MSW

Stort grattis Vickan! Så skönt att han kom ut till slut! TYcker också det ska bli spännande att höra "the full story"! Puss och kram till nya lilla familjen!*mys*

Ore: Var och tog prov igår (tackar som frågar) men har inte hört något ännu, hittills har jag juh fått svaren med brev så jag får dem väl tidigast imorn, men jag skulle gissa att de kommer på tisdag..

Nu ska jag fortsätta greja med skolan/praktiken!

Kram till alla andra!

• Fru E

Grattis Vickan & make & trollet

BS-paprikorna kommer delvis från Polen, beror lite på vilket märke man vill ha

• Telis

Lill-skruttan och Trollet finns nu i galleriet!

Sweet, tusen tack för mejlet!

kängu, vad roligt att se dig, det var så länge sen!

• Telis

PB, hihi, när Anja körde sa jag till min son att han aldrig någonsin kommer att få köra störtlopp. Möjligen kan han få hålla på med curling. OM han lovar att ha hjälm.

• passionsblomman

Curling is da shit!

Säger mamman som har en son som står handbollsmålvakt i laget fast han är två år yngre än alla andra....

Telis skrev 2010-02-18 20:41:12 följande:
    PB, hihi, när Anja körde sa jag till min son att han aldrig någonsin kommer att få köra störtlopp. Möjligen kan han få hålla på med curling. OM han lovar att ha hjälm.
  • snaily

Hej Kängu! Förstår att du har fullt upp med familjen och jobb och pendling. Hur länge till är det du ska jobba heltid?

Störlopp är ett helt galet påfund, kan inte förstå hur någon vågar. Verkligen tufft av Anja att tävla redan idag, fy fasen vilken smärta! Snart åker hon slalom!

Vilken bedåååårande bild på Trollet! Han ser ju inte ens nyfödd och skrynklig ut, bara söt! Med jättefin mössa.

Usch, fick ett riktigt tråkigt besked ikväll. Två av våra bästa vänner, nästan de enda som vi umgås med som par, ska skilja sig. De har en liten son som bara är 3 år, så himla sorgligt! Ledde mig och maken in på en lång (men bra) diskussion om livet och framtiden och allt.

Jag känner mig lite inspirerad av Lappis faktiskt - försöker att inte sluta leva bara för att vi hamnat i IVF-träsket, fast det är svårt! Började med den där resan vi bokade, och nu kollar vi på jobb åt maken (och ev. flytt) utan att tänka på eventuell graviditet/föräldraledigheter osv, och jag är lite sugen på det där Lidingöloppet till hösten... (Fast inte långa, bara 15 km i så fall.) Så har jag något att träna inför. Sen får vi se om mitt skruttiga knä vill samarbeta eller ej...

• Vännerfan

Stort grattis även här Vickan! Vilken snabb förlossning det blev när det väl satte igång! Hjälp!

Är även jag impad av Anja. Själv har jag tävlat i störtlopp (och slalom). Men mina föräldrar var nog inte så oroliga för mig skulle jag tro; de tvingade mig ju mer eller mindre att utöva sporten pga av att det var min brorsas stora intresse under några år. Men jag har lämnat barndomen bakom mig. Eller hur det nu var...

Telis, Jag ammades mindre än en månad och mina föräldrar vabbade första gången för mig när jag var 8 år och jag har inga allergier. Så. Jag tror faktiskt amningens fördelar vad gäller sånt är starkt överreklamerat. Däremot är jag lite sur (men inte förvånad) över att mamma la ner amningen utan att knappt försöka. Men. Se ovan.

Nenne, Jag vaknar också så fort jag ska vända mig. Har en kudde mellan knäna som jag måste flytta när jag vänder mig. Har inte funderat på att ha bälte på natten, men är tveksam till att det skulle hjälpa. Och det skulle nog vara väldigt obekvämt, iaf med den sort jag har. Jag tar gärna av mig det när jag sitter ner till och med. Det som kanske hjälper något nu innan du blivit så stor är att ha ett glatt nattlinne och glatta lakan, typ av siden. Det tipsade sjukgymnasten mig om, men det var per telefon. Han såg inte att jag är stor som en valross och att jag inte kan svänga mig runt smidigt ändå!

Nu ska jag kolla Anja igen. Puss och kram!

• Parnassia

Åååhh! Trollet ser ju helt underbar ut!!
    Puss på lilla näsan!
    *smälter som smör i solsken*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge