• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Telis

Ja, jag kommer nog att få jobba lite med mig själv för att inte bli överbeskyddande. Egentligen tycker jag ju att han ska bli framåt och tuff och orädd (fast hälsosamt rädd om livhanken). Jag tror att det är bara bra om barn får utforska världen utan att en överbeskyddande mamma hänger över honom och att det är okej om dom slår sig lite på vägen. Men att omsätta det i praktiken sen han börjar klättra i träd eller köra störtlopp i Sälen (på telisskidor naturligtvis ) är ju en helt annan femma.

AM, hur går det med Hektors nattskräck?

• Telis

Här är Televinken jätteförkyld så han och jag (mest jag faktiskt) har suttit uppe och kollat på konståkningen i natt. Stackarn vad han snörvlar. Själv är man ju inte på topp heller efter att bara ha sovit ett par timmar som en kringla i soffan. Men idag är det freeeeeeedag, maken jobbar hemma och i natt får jag sova heeeeeeeela natten för att maken tar alla nattpass. Om man kan dö av lycka så borde jag nog göra det idag.

• porchez

Stort GRATTIS till Vickan och hennes lilla troll! och även pappa troll förstås!

Har bara snabbläst så vet inte riktigt vad jag ska kommentera, krya på dig till sweet.

Ska nu iväg på morfars begravning hoppas det kommer gå bra, känns sjukt jobbigt faktiskt, känner mig inte tillräckligt stark för att klara av det här...

Är det någons lillsnutta här inne som har namnsdag idag? har för mig det,men kan inte minnas vem just nu! Grattis iaf.

• Ore

Tror att det är två småttingar som har namnsdag - GRATTIS!

Sällar mig till kören av impade utrop över Anjas bedrift! Den tjejen har verkligen ett grymt psyke!!!

BS: Iris kusin är supersöt!

Kängu: Kul att du hann titta in och säga hej iaf

Telis: Kollade vad jag skrivit igår om bröstmjölk/pumpning till dig, och tycker att jag uttryckte mig som en kratta. Förlåt för det! Vad jag försökte få fram var iaf att det är ju bara värt att ge honom bröstnjälk så länge du själv tycker att du orkar med det! Televinken värdesätter nog en pigg och glad mamma som matar med ersättning minst lika mycket som en trött och kanske ledsen mamma som pumpar...

• Lapinette

Kaninen kryper in i tråden ... det blev lite mycket och sent igår kväll och ingen har jag att skylla på men trevligt hade vi det och maten blev lyckad (om man får skriva så när man själv har lagat den).

• Ore

Här är förresten också en förkyld kille. (Som aldrig ska få åka störtlopp!) Han hostar emellanåt så att mitt hjärta är på väg upp ur halsgropen, för att jag tror att han kvävs...

Nu: Trollspaning!

• Lapinette

Telis - vad skönt att få en hel natts sömn! Tycker annars det låter mysigt med konståkning (vilket jag tycker är den bästa delen med OS) och att ligga i kringla ... lite avis blir jag!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge