• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MSW

Tittar bara in snabbt för att säga att jag fått provsvaren idag (vilket är en överraskning i sig) och att de hade stigit mer än jag trodde var möjligt och ligger helt plötsligt strax över den nedre normala referensgränsen! Så härligt, att jag inte riktigt kan tro på att det är sant! Hoppas att jag slipper få skrämsel hicka någon mer gång! Märkligt att det är så mycket lättare att ta till sig dåliga saker än bra..

Återkommer ikväll (om jag hinner/tar mig tid) och läser vad som babblats om idag! Undrar bara om hur det gick med pjäxor och skidor för PB jr?

Och ha en riktigt bra fredag och helg allihopa!

Kram!

• BrudSommar2006

Lapinette, kan du inte fota efterrätten?!

• BrudSommar2006

Telis, det var väl i natt eller möjligen under lördagen som snön skulle komma? Här har det redan börjat snöa, borde väl ha börjat hos dig också nu då? Usch för mer snö. Jag undrar verkligen hur det ska bli när all den här snön börjar smälta. Mögel på gräsmattan i år kanske.

• BrudSommar2006

Vickan, vad roligt att ni trivs med personalen och att det redan börjar ordna sig med amning och allt. Sitta kommer du att kunna göra tids nog, det gick rätt fort efter Iris minns jag. Den här gången var jag ju så priviligierad att jag inte fick några men alls av förlssningen.

Blivande, hej! Fikasug skapat så här lite lagom på fredageftermiddagen! Är det din mottagning du går hos?

Jag har shoppat loss åt barnen i centrum, hade flera presentkort att göra av med. Både Iris och Astrid håller på att byta storlek just nu, Iris till 116 och Astrid till 62. 56 är det bara PoP som fungerar bra fortfarande.

• BrudSommar2006

MSW, men vad roligt med ett sånt provsvar lagom till helgen! Dags att fira!

Ja just det PB, hur gick det med skidorna och pjäxorna och tävlingen? Har jag bara missat det eller har vi inte fått veta???

När kommer Cicci hem förresten? Saknar henne redan här.

• BrudSommar2006

Telis igen, det går inte ens att se var trottoarerna brukade vara här för alla snövallar!

• BrudSommar2006

Liten, blev just upphittad av våra gamla danslärare på FB, du också kanske?

• BrudSommar2006

Grattis till dagens namnsdagsbarn också ja!

• Lapinette

BS - vi får se om jag minns det ikväll! Mitt minne sträcker sig tyvärr inte så långt och nu är det ingen idé att fota utan hallonen på.

• passionsblomman

Telis, snön har då iallafall rasat ner här! Jag har just skottat så jag blev helt darrig. Snövallen som plogbilen lämnade eftersig rätt in på vår infart var ingen lek kan jag säga. Det har VRÄKT ner, närmare 2 dec skulle jag tro. Man tror inte det är sant. Så här mycket snö har jag inte sett sedan jag var barn.

Angående våren tror jag den kommer att bli sagolik just för att snön kommer att ge förutsättningar för en explosionsartad grönska och blomstring av sällan skådat slag. Växterna mår bara bra av att tinas fram lite sakteliga.

Härligt att höra ifrån dig Vickan och kanon att Trollet börjar hajja de viktiga sambanden i tillvaron.

Blivande fruL *vinkar och kramar om* Vecka 16! Då var det ingen tvekan om att man hade en liten varelse i magen...*minns*

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge