• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Lapinette

penne - vad är det för gott vin? Enklare att ge mattips om man vet druvan.

Liten - vad skönt att du får lite avlastning. Krya på dig, många som är förkylda just nu, *peppar, peppar* har jag klarat mig riktigt bra i vinter.

AM - vad skoj med släktingen. Antar att han blev glad över ditt brev.

Inte mycket fredagsstämning här inne idag! Själv sitter jag lätt okoncentrerad framför datorn och halvsover så jag är inte heller i något vidare party-mood.

• penne2

Lappis, hmm det är ett Chateauneuf du pape, och det är ju en region, så jag vet inte riktigt vilken druva det är i vinet - får kolla. Ganska tungt och mörkrött ät det iaf!

Knullpastan lät också god, har lagat nåt liknande tidigare men inte kallat det nåt så exotiskt...

• Ore

Den är god Men inget man gör till rödvin kanske...

Då är nog något gott kött bättre!

• passionsblomman

Porchez, var inte rädd för begravningen. Det är en förmån att få ta farväl i en sådan högtid. Det är en jätteviktig del i sorgeprocessen. Det är inte farligt att bryta ihop och gråta sig sönder och samman. Och väldigt ofta är begravningar väldigt fina och blir starka minnen som man värderar högt-även om de inte hör till desprudlande. Också det smärtsamma i livet har sin skönhet och det ryms mycket kärlek och värme både i avskedet och i att dela det med andra människor.

Dessutom så är du förmodligen mycket starkare och klarar mer än du tror.

*stor kram*

• Lapinette

penne2 - känner väl till Châteauneuf-du-Pape (har varit i den regionen bl a och några flaskor ligger i vinkylen). Den brukar mestadels innehålla druvan grenache, kanske lite syrah och så mourvèdre. Absolut inga skaldjur till detta vin!!! Detta vin behöver något myyyycket tyngre i matväg helst vilt om det är något ni tycker om annars skulle jag rekommendera oxfilé med potatisgratäng (vitlök).

Här har det blivit att äta rester från igår till lunch och ikväll har jag två efterrätter (gjorde extra igår) så vi har vit chokladmousse med lime även ikväll . Kompisarna blev faktiskt imponerade ... det ser ju så snyggt ut när man serverar i höga martiniglas. Tänkte efter träningen ikväll hämta upp lite thaimat som jag tror ska passa med det fruktiga men torra vinet vi drack igår (fick faktiskt en del över) och sen blir vit chokladmousse.

• Lapinette

passionblomman - om du inte har ätit lunch så är det nog dags!

• passionsblomman

Jag har inte ätit någonting alls faktiskt...

...när jag tänker efter.

Lapinette skrev 2010-02-19 13:39:42 följande:
    passionblomman - om du inte har ätit lunch så är det nog dags!
  • Lapinette

pb - gå och ät kvinna! Äta bör man annars dör.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge