• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • BrudSommar2006

PB, hos er rinner väl allt smältvatten ner i ån kan jag tänka? Någon risk för översvämning?

Här betvivlar jag att det blir någon blomstring av större skala än vanligt för vi har helt enkelt inte tillräckligt med blommor för det! Hur får man som det ser ut på många äldre tomter där scillan, pärlhyacinterna och jag vet inte allt typ har spridit sig över hela gräsmattan? Här håller sig de lökar vi satt typ där vi har satt dem, ingen spridning här inte. Det är rätt jobbigt att peta hål i gräsmattan för att få ner lökar, gräsrötter är ingen lek att få lämpliga hål i.

• BrudSommar2006

Lapinette, hoppas så att du minns.

• Telis

Ja, snön kanske kommer då. Lite konstigt bara att dom pratat på nyheterna om att bussar är inställda osv, tycker inte det kommit så mycket snö här än. Men å andra sidan har jag inte varit ute idag.

Åh, scilla är min favoritblomma! PB, det låter underbart med explosionsartad grönska. Jösses, vad jag ska njuta av vår altan och trädgård då!

• Telis

MSW, grattis, vilka fantastiska nyheter!!

• passionsblomman

BS, vi har en ganska bra bit i höjdskillnad ner till vattnet. Tomten är rätt platt, så det kommer nog inte rinna så mycket ner mot ån trots allt. Men det lär bli duktig fart på vattnet när isen går och allt smältvatten kommer. De som bott här länge säger att de aldrig sett vattnet stiga ända upp till kanten, men det är klart, man vet ju aldrig.

Ån lär visst ha svämmat över en gång för typ nästan hundra år sedan, men det var visst vid själva huvudådran om jag afttat det rätt. Vi bor precis vid en liten "arm" som gör en böj ut från huvudfåran och sedan går ihop med den igen. "kvill" heter en sådan där arm visst här, så vi bor vid Kvillen enligt alla i byn.

Lökarna har nog svårt att tränga ut gräset numera, fö r jag tror att dagens gräsfröblandningar blivit mer förädlade än de var förr med TÄTT som ledord. Och utöver det så tar det nog ganska många år innan de sprider sig någe värst mycket.
    Vår granne säger att vi har massor av scilla och vintergäck i vår gräsmatta. OOOH vad det ska bli spännade att se vad som göms i snö, när det väl blir tö!

• Lapinette

Tror att de sa på nyheterna att snöstormen skulle komma någon gång ikväll/natt och fortsätta imorgon här i Stockholm. Föreslog till maken att vi skulle ligga hemma i soffan hela dagen och titta på filmer men kom sedan på att vi är inbokade på Cykel Puls kl 11.00 imorgon.

• penne2

Lappis, ja skaldjur och CdP är ingen höjdare ihop :) Kör oftast bara bra köttbit, rotfrukter i ugn och dijonsenap till (och sen gruyère och lite mörk choklad), men det är ju kul med omväxling :)

Usch nu regnar det här i Skåne, eller snöblandat regn. Hoppas PB har rätt att det blir en fantastisk vår - då kan det ju vara värt lite slask!

• passionsblomman

Visst har ni väl förresten HÖRT att fåglarna faktiskt tutar och tjuter i buskarna fast det är snö va?

Jag hör dem tom genom det stängda sovrumsfönstret. Talgoxarna och Koltrastarna är det som gastar att de t blir vår och att det är läge att göra barn...

• Lapinette

penne2 - vilt ska vara en höjdare! Själv är jag inte så bra på vilt men har däremot tagit med flaskan till min bror som gärna lagar älg.

• penne2

Lappis - vilt var ju en superide. Hjortfärsbiffar kanske. Gruyere blir det iaf. Vad hungrig jag blir nu!

Javisst hör man fåglarna, härligt! Men hoppas de inte svälter ihjäl bara!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge