• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Ore

Förresten, så lutar det kanske åt att jag åker ner till Göteborg på måndag istället i så fall (om de hunnit forsla undan snön då)... Någon som kanske har tid och lust att luncha, med såhär kort varsel?

• Lapinette

Ore - trist att du inte kommer iväg. Som sagt, vi handlade mat idag så vi ska klara oss hela helgen och har absolut inget inplanerat förutom tvättstugan ikväll m a o vi behöver inte gå ut alls om vi inte vill.

• viktualia

Pip! Konstigt att det är så olika regler för det här m mobiler o sjukhus!! Här är det fullt tillåtet! Läget är annars bara bra. Trollet har passerat div undersökningar utan anmärkning o själv läker jag lite lagom. Vis av allt ert kämpande m amning, så passar jag på medan stöd finns. Jag har en massa mjölk men Trollet är lite seg på att äta... Hm.. Jaja personalen verkar tycka att jag kämpar lagom intensivt o det är ju bra i så fall. Puss o kram till er alla!

• nennesjuttioåtta

vänner
    tack för tipset, hade inte en tanke på det!

Vickan
    Härligt att det flyter på bra! Vilken sötnos!

Ego
    här blev det ingen resa till päronen, dels var de supersjuka, dels varnade vår bil för låg kylarvätskenivå (falsklarm, visade det sig) och sen vädret då. Nog för att vi hade åkt om de första två anledningarna itne hade varit, men vi kommer ju möta sportlovstrafiken på väg hem också och det brukar ju vara en åktur på liv och död, tänk om någon skulle komma fram några minuter senare till fjällstugan än det var tänkt! Oavsett väder och väglag. Idioter med takbox och tung högerfot. Så lite skönt faktiskt att det inte blev av för jag kände mig lite orolig för det.

Istället fick jag äntligen tid över för att fixa min systers bröllopsinbjudningar men blev så grymt besviken. Jag har köpt embossingpulver, clear, och trodde i min enfald att det skulle bli genomskinligt. Så jag gjorde alla på en gång för att sen embossa. Men det blev silvrigt Så istället för ett snyggt mörklila (stämpelfärgen) hjärta på kuverten blev det silverrosa. Och istället för en ton i ton-hjärta på de olivgröna korten (använde en transparent stämpel) så blev det ett silverhjärta. Inte alls vad jag hade tänkt. Är det någon här som har koll på vad jag gjorde för fel?

Hej fruLmuffins!
    IIIhihihih har du kännt något fladder än? inte jag... otålig!!
  • nennesjuttioåtta

jädrar i havet vilken puls vi hade igår när Anna Haag spurtade i mål! HURRAAAA!!!!!

• fru AM

Nenne: jag har aldrig använt embossingpulver men jag goglade lite nu och förstod att uppvärmning är en del av embossingmetoden ... har du värmt på kuverten efter embossandet? (det kanske blir genomskinligt då?)

• Fru E

Fru E kommer till räddning med embossing

• nennesjuttioåtta

AM
    ja, det var när jag värmde det som det blev silvrigt. Innan var det vitt. Jag har embossat förut och då har jag för mig att det blev genomskinligt men jag har nog köpt fel sort..?

• nennesjuttioåtta

fru E, räddaren i nöden!!!

• Fru E

Nenne som AM säger ska man värma efter man stämplat men det har du kanske redan gjort. Står det clear ska den vara genomskinlig och bara stämpelfärgen ska synas

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge