• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

Snön är ju ett bök även här, maken får traska hem en gång om dagen o skotta... Hi hi.. annars - Trollet har fått bada o äter lite bättre. Min mage krymper i takt m att han äter, fniss... Vill man vara fin får man lida pin... Eller nåt... Jag börjar nog tycka att jag skulle våga mig hem... Eller är det att jag känner mig instängd efter fyra dagar på sjukhus?! Visar sig. Schysst m goda grannar. o hälsa Piggelin. O Vänner - du får vara rädd om dig!

• viktualia

Snön är ju ett bök även här, maken får traska hem en gång om dagen o skotta... Hi hi.. annars - Trollet har fått bada o äter lite bättre. Min mage krymper i takt m att han äter, fniss... Vill man vara fin får man lida pin... Eller nåt... Jag börjar nog tycka att jag skulle våga mig hem... Eller är det att jag känner mig instängd efter fyra dagar på sjukhus?! Visar sig. Schysst m goda grannar. o hälsa Piggelin. O Vänner - du får vara rädd om dig!

• viktualia

• fru AM

Pysselfreaks: Men vad värmer man med när man embossar?? Har ALLA värmepistol eller räcker det med en hårtork? *pysselsugen*

• Ore

Mugglan: Trevligt En förutsättning för att jag ska våga mig iväg är ju att vägarna är farbara, men är de det så åker jag och lillkillen. Så om du vet något lunchställe där man kan ha barnvagn så är det en fördel...

Kör försiktigt!

PB: Härligt vårtecken!

Vänner: Jobbigt med så mycket foglossning.

Lappis: Har också latat mig idag, det jobbigaste jag gjort är typ att duscha... (Vilket kan vara nog så knepigt när man är ensam med lillkillen)...

Ha en härlig kväll allihop!

• passionsblomman

Lappis, det stavas som du skrev och de har inte knoppar jämt-det är stuff på G i naturen trots att det är snö överallt.

• passionsblomman

Ingen Anja-medalj idag....

...men kanske en för längd-herrarna??? *slutar aldrig hoppas*

SÅG ni vad gulligt med Emil Jönsson som var så nervös så han höll på att dö när hans Anna körde sluttampen? Puss puss och gullesnuttans jätteglada vintersportarbilder när han fick krama om henne.

• Fru E

AM-jag brukar hålla kortet över en brödrost eller plattan på spisen vet inte om hårtorken blir tillräckligt varm....

Vickan-då vågar jag säga välkomna hem snart då

• Fru E

Annars är humöret lite si sådär här....många tankar kring planerad start av den stora karusellen och jag lyckades vrida till något i ryggen när jag höll lilla S igår. Kan inte undvika att hålla henne lite även om jag försökte sitta på golvet och leka. Akunpunkturen i fredags gjorde gott för ryggen och har nu 4 stiliga blå/lila cirklar på ryggen efter sugkopparna han använde

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge