• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • passionsblomman

Sympatikramar till Liten, Sweet och alla andra ynkiga sjukisar.
    Själv ska jag ut och skotta lite mera snö. Fast det VRÄKER fortfarande ner, så det är ju bara att försöka hålla undan.

Det är nyttigt att röra på sig har jag hört. Snöskottning måste väl gå som styrketräning. Iallafall i min bok.

• BrudSommar2006

Vänner, förlossningen har jag inga problem av men däremot släpper inte foglossningen, jag har så ont i svanskotan att jag knappt kan resa mig när jag suttit en stund. Så länge jag är uppe och rör på mig är det ju ok men när jag suttit och ammat en stund håller jag inte på att komma upp utan att svimma. Undrar när det ska ge med sig. Maken börjar tycka att jag borde vara sjukskriven och inte föräldraledig!

Fasen också att jag måste ut i det här vädret, det är verkligen inte något man borde göra. Men jag ska på 40-års firande och får ta med mig Astrid, Iris är sjuk fortfarande, eller i vart fall väldigt snuvig, och mina föräldrar är på Öland så klart så vi kan inte lämna henne där. Vet ju att de ordnat catering och allt så man kan ju inte gärna strunta i det på grund av lite dåligt väder, då kan det ju sluta med att de står där och ingen kommer.

• passionsblomman

Vet du BS att JO det tycker jag att man kan-eller nästan borde. Låta bli att åka på grund av dåligt väder alltså. Det finns en anledning att varnaingarna går ut och uppmaningarna att inte ge sig ut annat än om man måste.
    TÄNK om du blir sitandes i eländet med lilla Astrid och inte kommer loss på en massa timmar!

Åk inte!! *jätteorolig*

• fru AM

PB: Du har mail!
    Puss o kram till alla i vår mysiga tråd!

• Lapinette

Pussar tillbaka!

Själv har jag kört cykelpuls för första gången och är helt lyrisk. Det snöar på alla håll och kanter dvs uppifrån, nedifrån och från sidan. Har handlat en massa god mat på Hemköp så vi nu kan gå i ide, bara lägga oss på soffan resten av helgen och titta på the Wire.

Har vi fått en medalj till?! Antar att de sover i Canada just nu ... när en annan är hemma och kan ha tv'n på. Förresten, vilken bragd av Anja att ta medalj. Så starkt psyke hon har!

• Vännerfan

Pussar härifrån också!

BS, Jobbigt att du har så ont!! Det hade jag inte uppfattat. Jag har hört mig för med läkare och dagis och är man för illa däran så är det precis som din make säger. Då ska man vara sjukskriven och så får ens make vara föräldraledig i stället. Min foglossning tar jag för givet att jag inte blir av med i första taget. Men det hade varit fantastiskt att slippa värk från en massa stygn. Och om foglossningen inte blev värre än den är nu. Nu kan jag ju ändå gå flera hundra meter. Dock smärtar varje steg litegrann, men ändå! Tydligen var det en stor miss att jag inte hann få med att jag hade foglossning i förlossningsberättelsen förra gången (den kom ju bara 2 dagar innan förlossningen och då var brevet redan skrivet), för det är tydligen inte alls bra att hålla på och ändra ställningar hela tiden då så som jag fick göra under krystningarna då han låg snett med huvudet. Kände ju inte förrän efteråt att det gjorde vansinnigt ont att ligga i "gyn-ställning" t.ex. Så Nenne, tänk på att personalen blir informerad när det är dags!!

Lappis, Åh, så härligt det låter att bara ligga på soffan och titta på tv! Njut lite för mig med! Försökte lägga en trött son och tänkte vila samtidigt, men han ville inte somna utan springer nu runt för fullt. Kanske borde ta mig till köket och göra din chokladfondant så vi har en god efterrätt att se fram emot ikväll.

Håller med om att det var helt fantastiskt gjort av Anja! Och tänk hur det hade slutat om hon INTE kraschat!? Minst silver i störtloppet och sen säkert ännu bättre valör på medaljen i kombinationen.

• Vännerfan

Åh, så skönt! Nu är Prinsen iväg och leker hos grannen, så jag kan vila eller till och med sova en stund. Lovely!

• Lapinette

Vänner - ahhh chokladfondanten sitter aldrig fel . Fast nu har jag ju snöat in mig på vitchokladmousse ... fast inte idag igen utan det blir lite blåbärs och äppelmuffins till mitt te lite senare.

Njut av att få vara ensam!

• Lapinette

Ore - har en fråga till dig som är/var så vältränad. Var ligger din maxpuls? Jag gjorde som maken sa idag och tog 225 - minus ålder och låg hela spinningpasset på som lägst 83 % och som högst över den uträknade maxpulsen. Måste m a o höja maxpulsen till nästa gång och testa mig fram.

• Ore

Vänner: Jag fick säga till min man att skicka sms till mugglan, vilket han tydligen till sist vågade sig på Jag fick inte heller ha mobil på sjukhuset. (Fast vi myglade litet, och satte på den när vi var själva i ett rum i anslutning till förlossningen, för att ta ett kort som vi kunde skicka med mms...)

Ego: Är sjuuuukt besviken över att jag inte kunde åka och träffa mina kompisar idag. För mycket snö för att ge sig ut på vägarna. Hade det bara varit jag och maken kanske vi kunnat chansa, men med lillkillen kan vi inte riskera att fastna i en snödriva någonstans. Nu väntar jag på mörker, så att jag slipper se snöeländet (för idag är jag bara arg på snön), och så att OS-sändningarna börjar och vi kan kura ihop oss i soffan och titta på TV. Tänker fasen inte laga någon mat heller... Det får bli hämtmat.

Enda halvflaskan med vitt som jag hade hemma är på kylning, men det är en klen tröst jämfört med den fantastiska trerättersmiddagen jag säkert fått hos kompisen

Jaja, ska gaska upp mig snart...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge