• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MuffinsTönt
    Ore skrev 2010-02-19 11:48:15 följande:
    penne2: Litet god pasta kanske? saintkildaroad.blogspot.com/2006/10/knullpast...Åååååhhh vilket sött litet troll! Och söta bilder på Sweets lillskrutta också Cool mössa hon har!
    Den bloggen är ju jättekul att läsa. Och receptet låter lovande. Får spara det inför framtida dejter.
  • viktualia

Pling! Här kommer ett litet pip från BB. Vi har det otroligt bra här, kan verkligen lovorda hålan BB. Personalen är verkligen proffs o sååå vettiga! trollet har nästan fattat att bröst är lika med mat, men fortfarande är sömn mest eftertraktat. Jag kan inte sitta ordentligt, men det går framåt. Själv är jag än så länge mest förvånad över hur samlad o lugn jag är... Coolt!

• viktualia

Pling! Här kommer ett litet pip från BB. Vi har det otroligt bra här, kan verkligen lovorda hålan BB. Personalen är verkligen proffs o sååå vettiga! trollet har nästan fattat att bröst är lika med mat, men fortfarande är sömn mest eftertraktat. Jag kan inte sitta ordentligt, men det går framåt. Själv är jag än så länge mest förvånad över hur samlad o lugn jag är... Coolt!

• viktualia

Hoppsan... Mina inlägg kommer två gånger... Förstår mig inte riktigt på det här med att härja från mobilen... Penne - välkommen till tråden! Nåt kött grillat i grillpanna o potatis o rotfruktsmos m vitlök o persilja o ett rött vin... Hm... Hade inte haft något emot det.... Grattis alla namnsdagsbarn! Porchez - jobbigt m begravning, hoppas att det blev en fin avslutning. Skickar ett gäng kramar o hoppas att ni har det bra allihop!

• Blivande fru L

Hoppar in för att gratulera familjen Viktualia till Trollet! Skönt att höra att ni har det bra på BB och det låter på det lilla jag läst om förlossningen som att det gick bra till slut. Stor kram till er.

Ego - Sist jag skrev sade jag att jag skulle vara tillbaka om tre veckor... Då skämtade jag, men det är tydligen så det tycks bli eftersom jag sällan kan skriva på dagarna när det är som mest aktivitet här. Ger mig inte in på att försöka kommentera nu, det är svårt att summera det man läst under så lång tid.

Mer ego - Magen växer och jag med den. Hade gått upp över 3 kg på senaste BM-besöket. Måste nog hålla igen lite med allt jag unnar mig. Vill helst inte sluta på + 30 kg om det går att påverka. Idag går jag in i vecka 16!

Kram på er alla och trevlig helg!

• Lapinette

Vickan - vad härligt att det känns bra!!!

• Telis

Vickan, nu börjar det roliga! (Och liiiite, lite jobbiga.)

• Telis

Var är det där snökaoset egentligen som det pratas om i varenda tidning?! Det är inte här iallafall. Fast det är är okej ändå, min mamma och jag gick en normallång promenad igår och det känns idag i ärret. Bilvägarna är minsann noga plogade men på trottoarerna får man pulsa fram. Det lär väl ta till juni innan all den här snön är borta.

• MuffinsTönt

Telis
    Ah, va härligt att kunna ta en promenad. Kaoset svepte förbi Göteborg igår. Jag gissar på att den fortsätter norrut nu.

Vickan
    Va härligt det låter! Hoppas ni kan få åka hem snart.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge