• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

då måste de ha märkt pulvret fel då på något sätt, störigt!

• nennesjuttioåtta

usch vad tråkigt. Synd att hon bara skickade papper så det precis skulle räcka till inbjudningarna och vi har inte panduro här.

• Fru E

Hmmmm....har ni tid att beställa på nätet?

• Fru E

Någon som vet hur man tillagar en köttbit som det står sjömnansbiff på är hjortkött

• Lapinette

nenne - tror också du har fått fel burk (felmärkt) för jag har genomskinligt och det har verkligen varit så. Nu säger jag som koko ... väldigt länge sedan jag embossade.

• Lapinette

Och visst ... alltid köpa minst några ark extra för man måste alltid testa.

Och Panduro finns i Stockholm ... en god anledning att komma hit och så tar vi en brunch !

• Lapinette

Nu tillbaka till nästa episod och muffins!

• Fru E

Här handling av mat och medel att stoppa upp i *piiiiiiip* (inget kli men massa gojs, trevligt att veta va )

• Parnassia

Trist med icke önskat resultat med embossingen Nenne. Mina embossing erfarenheter sträcker sig till genomskinlig stämpel och guldigt pulver, det blev guldigt. Och värmningen var då inte mycket att fundera på, var det värmt och ihopsmält så var det ju liksom, inte mycket att vela på.

Koko - Jag har också julskinka i frysen. Vad har du i såsen? Är lite dålig på att improvisera sådant så jag vill gärna ha ditt recept!

Här har vi inventerat barnkläder idag, både bebisstorlekar och E:s storlekar. Man kan säga att vi har gott om kläder till bebisen, särskilt om det blir en tjej eftersom vi har kvar allt efter E. Blir den en kille är läget lugnt iaf upp till stl 62-68...
    Och till E har vi fått ärva av en granne som har en tjej som är 2 år äldre än E, strålande!
    Jag ska till Ullared nästa helg och därav inventeringen, bra att veta om något behöver kompletteras. Nu verkar det som att det egentligen inte behövs, men jag tror att jag köper ytterkläder till E i nästa storlek så har hon så hon klarar sig i höst också.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge