• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Parnassia

PB - vintergäck! Fantastiskt! Och vad kan den andra knoppen vara!?
    Snacka om att de "gäckar" vintern!

• passionsblomman

Ja jag trodde inte mina ögon. All den där snön som är på bilderna, och så en gul liten blomma mitt i alltihop.

Och apropå snövallarna så har vi idag ägnat stor energi åt attstå uppe på dem och skala av dem medelst kastning ännu längre in på gräsmattan, för det guck inte att kasta dit mer annars. Alltså visar bilderna inte ens hur mycket snö det verkligen är.

Men nu kan det gå att få undan ännu lite mer även om det fortsätter komma snö. Det är för övrigt en mycket intensiv trafik av allehanda traktorer, fyrhjulingar och vad helst som går att ha en plog, skopa eller skyffelliknande anordning på härute på vår byväg....

• muggles

Här har de inte plogat alls sedan snöfallet började så det är jättehöga vallar på de gator där folk inte varit lika duktiga som på vår gata (dvs skottat gatan utanför huset med). Så vår gata går att köra på även om det är halt men gatorna ner på vägen till den större vägen är luriga som fasen Fattar inte vad kommunen håller på med när de inte ens tar ett varv här på flera dagar

Ska till Piggelin ikväll på 40-årskalas så det blir ju spännande att köra...

Maken körde i brevlådan med bilen så det blev ett långt skrapmärke Och jag har värsta PMS:en så jag blev skitsur.

Vänner: de är jättetrevliga! De kommer verkligen fram och hälsar de som vi inte hälsat på ännu. En av dem sa till maken att på sommaren är det väldigt mkt folk ute och väldigt socialt (ngt vi av förklarliga skäl inte sett röken av ännu...).

Ang foglossning så består den väl oftast så länge som man ammar åtminstone tyvärr.

Ore: jag kan tänka mig att luncha!

• passionsblomman

I det här samhället måste jag säga att de är FANTASTISKA på att hållaundan snön!
    Dagen innan julafton skulle jag dra med hela tjocka släkten på promenad, men braskade ju för att det nog inte skulle funka att gå den fina promenadvägen som finns här. Men se, VISST hade de plogat även den så fint som helst. Och skridskobanan plogas och spolas hela hela tiden, helt ideellt. Det finns bla en samhällsförening här som ser om en massa saker. Jag tror jag ska gå med i den bara för att visa hur bra jag tycker det är med engagemang.

Dessvärre börjar det ju nu vara så galet mycket snö att det blir smalare och smalare väg kvar eftersom snövallarna tar större och större del av vägen.

Jag har gjort en hjälteinsats utanför oss, eftersom det är är brevlåderaddan sitter. Postis och tidningskillen har nu en käck liten ficka att köra in på i den annars gigantiska snöhög som tornar upp sig utanför häcken.

• Vännerfan

Oj, vilken fart det blev här inne!

Mugglan, Vad kul att ni har trevliga grannar! Det betyder ju jättemycket! Så jättemycket socialt är det inte här på vintern heller, men idag hade grannarna snöbollskrig med varann. Synd att man inte kunde joina. (Jag har blivit beordrad vila av min BM i helgen och tar det så lugnt jag kan.) För det var ju såklart inte barnen som kastade snöbollar på varann utan de vuxna. Och det var inga dåliga snöhögar de kastade på varann. Skönt med folk på samma nivå.

Ser fram emot en god middag ikväll. Carpaccio (igen) och sen fisksoppa och till dessert Lappis chokladfondant. Först lite Anja, sen lite Melodifestival och sen lite skidskytte. Jag har sovit två pass under dagen så jag ska nog orka. Allra först ska vi lägga Prinsen. Borde gå smidigt, då han vaknade redan vid 6 med full blöja.

• Lapinette

En gammal Bordeaux har precis öppnats. Jag har legat på soffan heeeela eftermiddagen. Först the Wire och sen OS-repris så jag fick se Anna ta silver . Jösses, minns inte när jag var så här härligt lat senast.

Mugglan - antar att du redan har stuckit annars får du hälsa "gamlingen" .

Pb - helt otroligt med en liten blomma bland all snö! Här utanför såg jag att rhododenron (hur stavas det egentligen) hade stora knoppar. Fast så kanske den alltid ser ut?

• passionsblomman

Åh, vi har insett att vi har turen att ha jättebra grannar på alla tre sidorna huset (den fjärde sidan är ju ån på om nån undrar)
    En bjöd in oss på kvällsmacka när vi stod i regn och mörker och lassade grejor när vi kom med flyttlasset.
    En kom med en snöskyffel som vi fick när den jag skottade med gick av på mitten.
    En lånade ut sin vedmaskin till oss. En lät oss köpa av dem lite av deras ved när vi fick slut.
    Både han som har fyrhjuling och han med snöslunga har kört vav vår uppfart varsin gång i vinter och ena grannfrun satnnade bilen när jag gick hem med matkassar och sa"kasta in de där så du slipper bära. Jag kör hem 'at åt dig"
    och så vidare...

Jag har bestämt att jag ska bjuda in dem på något att äta en dag här framöver. Och säga hur glada vi är att det är vettigt och hjälpsamt folk vi har omkring oss.

• Telis

Vad pyssliga ni är här i tråden! Jag har nog inte pysslat sen på dagis när man penslade flirtkulor med lim och sen doppade i glitter för att hänga i julgranen.

Vänner, vad ni äter gott hela tiden, vad synd att ni inte bor i Stockholm så man kunde tvångsinbjuda sig.

muggles, jaa, krama Piggelin från mig med, jag saknar henne också! Och kör försiktigt!

Vi måste bo i nån snölucka för här har det snöat lite men verkligen inga mängder.

• Ore

Lappis: Har inte testat maxpuls på tio år, men då var den 218... Inte alls ovanligt att ha hög maxpuls, har jag märkt bland mina träningskompisar. När jag kör spinning med pulsklocka så brukar jag ställa in 210 som maxpuls, då får jag bra belastning tycker jag...

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge