• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

tjooohoo!!!!!!

nu är vi hemma! strålande vinterväder och Trollet sover som vanligt som en stock.

måste säga att det kändes lagom mysko att komma hem med en ytterligare familjemedlem.... hm.... ska bara landa lite lagom först...

tröttsamt är att min rygg tydligen inte tålde att jag bar Trollet i babyskyddet totalt ca 75 meter... blä, ont i ryggen är jobbigt.

*vinkar till er alla*

• BrudSommar2006

Hej Vickan, vad kul att ni är hemma! Har ni kommit någon vart med namn än? Har ni allt i ordning hemma nu då? Skönt med en liten sjusovare!

• Lapinette

Vinkar tillbaka till Vickan!!! Välkomna hem!

• BrudSommar2006

När vi höll på och embossade så tyckte jag att det var så lätt att det där glittret for åt alla håll och fastnade där det inte skulle så man fick vara väldigt försiktig. Att stå med darriga händer ovanför en spisplatta vet jag inte om jag tror på för min del, inte för att jag tänkt ge mig på och embossa nu i någon hast i alla fall. Tror mer på införskaffande av en sån där liten värmepistol som vi skaffade för ändamålet och så inte röra korten ur fläcken när glittret är på plats.

• BrudSommar2006

Vi har förresten blivit bortskämda med att min brors sambo älskar att göra kort så varje gång vi behöver är det bara att lägga in en beställning!

• BrudSommar2006

Blivande, jag vet inte om det kommer att göra så stor skillnad att vara sjukskriven, gissar att jag får göra ungefär lika mycket med Astrid då som nu...

• Ore

Vickan: Skönt att vara hemma, mindre skoj med ont i ryggen dock...

Strålande vinterväder...? Här är det litet snöfall. Inte mycket, men ändå...

AM: Vad kul att baby-simmet är så roligt. Vi börjar om en månad, hoppas att lillkillen gillar det lika mycket som Hektor verkar göra!

Liten: Det här med syskonvagn verkar inte vara helt lätt...

Mugglan: Ska sms:a dig också, men jag får nog ge upp Gbg-planerna för imorgon, lillkillen hostar och snörvlar så förfärligt... Hoppas att han ska bli litet friskare snart, så kan jag stuva om i mitt schema för veckan och åka på torsdag istället.

I övrigt så hålls det en del tummar här, lillkillen kommer antagligen få en kusin idag (eller imorgon, om det blir en långdragen förlossning)

• Ore

Blivande: Hoppas att du känner fladder snart!!!

• passionsblomman

Blivande: Vaddå för land är det som är "ditt land" *helt ovetande*

BS, nä men principen att du ska vara sjukskriven är en del i det hela. Den andra är att ni ju iallafall får möjligheten att du kan avlastas hemma om maken är hemma också.
    Skönt att din bilresa gick bra förresten!

• passionsblomman

Vickan VÄLKOMMEN HEM! visst känns det lite konstigt att ha den där lilla krabaten där? Vi tittade på varandra och sa "men herregud, ska VI ha allt ansvar nu för den här? Kommer ingen och hämtar honom snart...?"

Porchez, usch vad tråkigt med så jobbiga begravningar.
    Det är klart att det tar tid att landa i att någon du älskar är borta! *kramar*

Kikade in inatt för att skrika mig hes över grabbarna grus i Svenska skidlandslaget, men det passade så dåligt in i stämningen i tården så jag höll klaffen.
    Men NU: Shiiiiiiiiiiit vilka underbara killar och gudihimmelen vad vi skrek och hoppade härhemma! Fullt ös! Jag kunde inte gå och lägga mig för allt adrenalin, så jag var uppe till sådär en halv fem och kollade på "Den förste riddaren" med Sean Connóry och Richard Geere.
    Apropå det där ämnet vi hade för en tid sedan med fria besök i duschen eller hur det hette...

..är det bara jag i hela tråden som tycker målvakts-Henke i tre kronor ser... trevlig...ut? Lite som Bygglovs-Matte?

Jaja, skratta ni.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge