• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • MuffinsTönt

Fan va sur jag är nu!

Jag var med i en tävling som fanns hos en av de största bloggarna. Visst var chansen liten att vinna när det var typ 1000 (!) som var med. Chansar man inte så vet man inte. MEN...

Den som vann följde inte ens reglerna. DReglerna var 1. Svara rätt på frågan i tävlingen (svaret kunde man hitta på sponsorernas hemsida) och 2. skriva sin motivering på sin egen blogg. Den som vann hade visst svarat rätt på frågan men däremot så skrev han ingen motivering eller länkade till tävlingen på sin blogg. Det borde räknas som regelbrott, tycker jag. Hur svårt är det att följa reglerna? Och framför allt hur svårt är det att bara blunda och välja bland dem som följde reglerna? Jag förstår att det är liite jobbigt att läsa igenom 1000 kommentarer och ev klicka på 900 blogglänkar. Men hon kunde ha skött det hela på ett snyggare sätt.

Sen tyckte jag inte heller att h*s motivering var ngt speciellt. Det var typ "jag har en fotoblogg som jag lägger upp mina bilder på. Men min dator är paj så jag kan inte blogga eller lägga upp bilder." (Jaha,men din viktigaste redskap är väl kameran? tänker bittermuffinsen då.)

Nää,nu har jag spytt färdigt här.

• fru AM

Vickan: angående blöjor så fick du ett bra eko-tips av Start Sept. annars är ju tygblöjor bra ut miljösynpunkt. När det gäller de mer vanliga märkena så kan jag bara säga: heja Libero. Tycker pampers blir svampiga och fuktiga på utsidan.

Här i vår välfungerande huvudstad är det så mycket icke-omhäntertagen snö överallt att invånarna uppmanas att stanna hemma och i alla fall inte försöka åka kollektivtrafik. Livias dagis (avdelning i alla fall) är stängt eftersom personalen inte kan ta sig till jobbet. Det är också 20 grader kallt, så Hektor får inte gå ut. Jag är med andra ord fast hemma! Spännande!

• Lapinette

Här på jobbet är det bara jag och chefen som har lyckats ta oss hit. Jag sitter och svarar i telefon för att prata med kollegor som sitter hemma. Själv funderade jag på att vända hem när jag stod bland folkmängden vid T-centralen.

• fru AM

Misstänkar att vår målare inte heller kan ta sig hit, så vårt vardagsrum står halvfärdigt ...

• fru AM

Någon i tråden norrut som kan säga om det är en bra idé att sätta sig i bilen på lördag/söndag för att åka till Sälen ...? Hur är snöläget? Sikten? Tio meter höga vallar längsmed vägarna? Det kanske är smartare ur överlevnadssynpunkt att dela upp familjen i en fjällsemestrande del och en hemmavarande del ...?

• MuffinsTönt

Morgon tjejer!

Jag läste i tidningen att SL/SJ sa att skulle va hemma istället. Det sa jag till morsan också igår kväll. Det är inte säkert att bussen går ändå ut till hennes jobb, vilket betyder att hon får plöja igenom en massa snö för att komma fram. Sen så jobbar hon bara halvdag känns sådär att sitta på en buss halva tiden då.

Men hon är envis och gick idag. Undrar vem jag har fått den sidan av...

Am
    Va jobbigt att dagiset är stängt. Tur att du är hemma ändå. Tänk om båda två jobbar. Ska den ena stanna hemma? Går det under vab?

Lappis
    Kom du fram i tid till jobbet? Tur att det chefen inte är ensam iaf.

• fru AM

Förmodar att det går under vab eftersom dagis är stängt?

• nennesjuttioåtta

hejhej!

AM, jag har bra kontakter uppöver Men jag tror inte det ska vara några problem. De är bättre på att ploga där än söderöver och det enda som är läskigt är alla 08-or i bil som kör som idioter. Eller danskar med sommardäck. Så se upp med dem.

Vickan
    vilken ketchupeffetk! Vad skönt att allt flutit på (eller sprutat... )

Här är det strålande sol men svinkallt och bussen var hur sen som helst, säkert 2 minuter.

• nennesjuttioåtta

AM
    de kapar alltid vallarna så de inte är så höga, eftersom reflexerna på vägstolparna måste synas. kör försiktigt!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge