• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • _koko_

Bara 12% batteri kvar, måste ladda!

AM - Tack för köldlänk! Blev lite nervös när lillebror sov ute häromdagen (ca 10 minus tror jag) och var kall och nästan lite blå om händerna långt in på eftermiddagen... Men det gick över som tur är.

• _koko_

nenne - Tack för sympati! Härligt, vill se dig som tjockis!

13 mars noterat förresten, inte säkert att jag kan vara med men ska försöka!

*10%...*

• Lapinette

Kul, då blir vi tre ! Någon mer som vill bruncha 13 mars?

• nennesjuttioåtta

tack AM!
    länken funkade inte (på stugan), men det låter kanon!

• backstreets

Kanske konstigt vilka ämnen man går igång på, men här har ni en smygläsare som måste kliva in när det gäller tygblöjor...
    Har använt det till båda mina barn och tycker inte att det är varken krångligt eller äckligt utan tvärtom sunt och smart, om jag fick barn igen skulle jag aldrig kunna tänka mig att använda sopbergsblöjor... Det har liksom blivit en mission to spread the good word...
    Vi körde vanliga vikblöjor, dvs sådana som man viker ihop till en rektangulär blöja. Sedan använde vi gammaldags plastsnibbar i stället för blöjbyxor, mycket enklare och dessutom billigare (och snibbarna går lätt att tvätta).
    Tja, bara så ni vet att det finns positiva tygblöje-erfarenheter Om någon vill ha tips så fråga gärna.

• Parnassia

God morgon!

Kallt men vackert idag! -21 på morgonen men solen strålar! Ikväll kommer det mer snö...

Vi har alltid kört med libero, inget annat har varit lika bra tycker vi. Sedan har vi alltid sett till att vika ut alla kanter så har vi sluppit läckage. Vi sticker liksom in ett finger längs med "rumpkanten" när blöjan är på och ser till att kanten är vänd utåt.
    Usch gick det att förstå alls??

Vad ska man hitta på idag?

Åh - AM, jag vill också åka till fjällen!

MSW - Då verkar det ju bra nu med värdena, bättre iaf! SKönt!

• Parnassia

Ang tygblöjor - jag har inga egna erfarneheter men har en kompis som använt bara det, utom på nätterna för då räckte visst inte "sugförmågan" till när det kom mycket kiss. Hon pratar bara väl om det!
    En nackdel kanske kan vara att det blir en stor inköpssumma på en gång, men sen blir det ju desto billigare.

• nennesjuttioåtta

backstreets
    tack för bra input!
    nu är det så långt kvar innan jag behöver några så allt kommer rasa ur huvudet. men jag har klurat på det länge... Det känns samtidigt som det blir väldigt mycket mer tvätt man kör, det är ju energi och vatten och.. tid. Är det värt det?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge