• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

AM
    Å, mysigt med fjällen! Jag tror resan går fint om ni har gott om tid. Danskarnas sportlovsvecka verkar vara slut (nu dräller det av finländare istället), så det är nog lugnt på den fronten
    Du kanske kan hyra någon människa som drar barnen i en sån här, det ser så mysigt ut!
    fjellpulken.no/index.php&view=article&id=38%3Aart-104&catid=3%3Aprodukter&Itemid=55&lang=nb

Koko
    Hurra vad bra att det funkar med mjölk + lillebror!
    Krya på dig!

Vickan
    Härlig förlossningsberättelse! Till och med jag som har noll koll fattade att den var något annorlunda...

Snorkis
    Ja, Korven är fortfarande söt när han sover även fast han är mycket större nu Fast INTE så söt när han sitter och ylar och skriker när jag försöker jobba Idag provade vi stänga-in-korv-i-bur-och-ställa-buren-på-toaletten, det dämpade ljudet något i alla fall.

Som vanligt har ni fått nästan all snö och vi bara lite. Däremot är det 30 minus igen, blä. Förstår att det blir problem i städerna där det inte finns någonstans att göra av all snö! Här forslas snön bort nästan direkt när det snöat, trafikproblem är ytterst sällsynta, men det finns ju obegränsat med obygd att dumpa snön i också.

Kallt och blåsigt var det igår, vi hade tänkt åka utför men det kändes som en mindre bra idé om vi ville behålla alla kroppsdelar, så vi tog en längdtur i skogen och sen belönade vi oss på spa. Bad och bastu och bubbelpool och sen behandlingar, "fjällpeeling de luxe" för min del, hur skönt som helst! God middag hemma efter det och sen däckade vi i soffan.

• nennesjuttioåtta

lappis
    nä, vi har inte varit där tidigare. En gång var vi dock på väg, av en ren olyckshändelse. Jag körde på väg hem från Norge och låg länge bakom en husvagn och det gick inte att köra om. utanför Dorotea svängde husvagnen äntligen av och jag fortsatte rakt fram. Efter en stund stod det "Borgafjäll XX" på en skylt och vi insåg att jag skulle svängt efter husvagnen... Men en kompis som P pluggade med lovorade stället så vi har velat åka dit i säkert 10 år men tyckt det varit för långt. Nu fick P ett presentkort i julklapp så vi inte kunde banga.

• Lapinette

Snaily - vi kallar grannens Cardigan för korven ... eftersom de är så lika varandra. Innan kallade ju maken honom för pullover (istället för Cardigan).

nenne - här är det maken som har fått mig att lugna ned mig ... annars vägrar han följa med igen. Jag körde på som vanligt när vi var i Italien och åkte för några år sedan så han blev helt slut, trött och tyckte inte det var skoj. I Serre Chevalier förra året tog jag det mycket lugnare. Ingen stress ut i backen osv och han tyckte att semestern var riktigt bra! Så här är det jag som har fått lugna ned mig.

• Lapinette

Känner att vi borde ge oss uppåt fast då under sommaren men jag vet inte riktigt när vi skulle få till det för samtidigt vill man ju även ha lite sol och värme ... och en vecka har redan gått åt till Thailand och en till går åt i maj till London + New York.

• nennesjuttioåtta

Ore
    stackars killen! Och dig!

Snaily
    aaah spa! Låter fantastiskt!

Här stängde de snötippen ett tag för den var full och de han inte.. ja vad de nu gör som jobbar på snötippen, platta till?!?! .. men det går flera hundra lastbilar om dagen med snö från stans alla plogvallar så det är inte så konstigt.

• Lapinette

Snaily - ditt liv låter inte helt fel!

Ore - trist med en lite sjukling. Hoppas han blir bättre så ni slipper åka till sjuhuset.

• nennesjuttioåtta

Lappis
    nu är det ju inte permafrost i hela norrland så värme kan ni ju få där med, men förstår att det tar på semesterdagarna och det är ju ingen värmegaranti även om ni får se solen mer än de flesta.

• nennesjuttioåtta

jag minns när vi var i Livigno, jädrar i havet vad slut jag var! Långa backar, höghöjd och en man som inte ville stanna för att vila.

• Lapinette

Ja nenne tänk dig med franskt uttal!!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge