• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Parnassia: du kan få åka istället för mig ...

Backstreet: kul med lite smygläsarexpertis! Det är just vikblöjor jag testade på BB - men jag förmodar att jag var så snurrig av att precis ha fått barn så att jag inte fick till det riktigt. Sedan kan man ju tillägga att barn som haft tygblöjor - enligt vad jag har hört i alla fall - slutar med blöjor tidigare i genomsnitt än de som haft "engångs, moderna, torra-trots-en-liter-kiss"-blöjor ...

• backstreets

Såhär skriver naturskyddsföreningen om tygblöjor:
    www.naturskyddsforeningen.se/gron-guide/kopa/baby-och-barn/blojor/

Det blir förstås några tvättmaskiner extra med tygblöjorna. Man tvättar varannan - var tredje dag, i väntan på tvätt lägger man blöjorna i blöt (en vanlig sophink med "innerhink" eller hink med lock funkar bra). Och tillsammans med blöjorna kan man ju köra plastad frotte, handdukar, underkläder och annat som är kladdigt på samma vis, så att säga, det är ju tvätt man ändå har.

Vikblöjor är ju dessutom bara som ett stort tunt tygstycke, det gör att de torkar lätt utan torktumlare, också miljöbra.
    Just det, om man använder blöjbyxor i tyg: det går åt ganska många om man bara ska tvätta varannan eller var tredje dag, och de där blöjbyxorna är dyra. Det var också därför det var så bra med billiga plastsnibbar som man bara sköljer av och använder igen.

På natten hade vi däremot engångsblöjor, och om vi inte var hemma. Man ska inte vara extremist

Å vad det är roligt att prata blöjor

• nennesjuttioåtta

AM
    klart du ska åka, det kommer bli jättebra!
    www.yr.no/sted/Sverige/Dalarna/Sälens_Fjällkyrka/langtidsvarsel.html

ta en tur med skoter/snövessla/skidor till storfjällsgraven och ät våffla eller medhavd matsäck och sola er (förhoppningsvis värmer solen där det är lä).
    mitt bästa tips: Ät filébuffé på Lammet & Grisen (kan även beställs för avhämtning, så slipper ni trängas och kan äta i lugn och ro)

• MuffinsTönt

Apropå tybglöjor o naturligt vill jag slå ett slag för menskopp! *åter till tvättstugan igen*

• nennesjuttioåtta

backstreets
    Tack!!!
    tror ändå att maken blir svårövertalad..
    Fast man kanske kan gå över till tygblöjor när de blir lite större och skiter lite hårdare i ren avvänjningssyfte.

• nennesjuttioåtta

muffins
    jag har menskopp men sista gångerna använde jag faktiskt tampong och binda igen för jag tyckte det var så kladdigt (och så ville jag se så lite som möjligt att jag hade mens... blunda, dra ut, öppna locket och släng skiten liksom).

• Lapinette

AM - vad härligt med skidåkning!!! Bara det inte blir så här kallt ... älskar att åka skidor men hatar att frysa.

• nennesjuttioåtta

AM
    Det brukar ju vara varmare på fjället än nere i byn. OM det inte är så kallt kan ni ju åka upp med stolsliften Gustav i Lindvallen och bara åk en liten bit bort på kalfjället för det blir små däljor (eh.h... varför blir det rödmarkerat?!? Det heter ju så! ) ganska omgående som ni kan sätta er bakom och sola, fika och gotta er, med bara ett par tiotal meter till Snögubben för att fylla på den varma chokladen med cointreau.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge