• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • fru AM

Vill bara påpeka att jag inte kommer ha tillfälle till skidåkning/skidlektioner eftersom Hektor är med. Annrs var det bra tips om filébuffén! Tack!

• backstreets

Muffinstönt
    Menskopp är en annan av mina passioner...

• Lapinette

Ser supermysigt ut nenne! Själva åker vi nedåt istället för uppåt.

• nennesjuttioåtta

AM
    du kan ju åka upp med honom i liften (utan skidor) och fika på toppstugorna. En engångstur (då ingår turen ner igen, snällt va?) kostar 45 kr.

• nennesjuttioåtta

lappis
    ja just det, österreich var det!

• fru AM

Ja Nenne vilka fantastiska tips - jag har sparat alla - och hoppas jag får uppleva fjällen någongån på en barnfri semester!

Förövrigt ringde de nyss från Livias dagis och sa att de hade kommit dit nu och att Livia var välkommen. Men då låg Hektor och sov så jag kunde inte gå iväg med Livia ... Så hon får vara hemma idag i alla fall. Snurrigt värre.

• nennesjuttioåtta

AM
    nu tjatar jag, men ni kan ju kanske hyra såna där dragpulkor som Hektor kan sitta/ligga i? Fast mitt tips om en tur upp iliften till toppstugan funkar nog allra bäst. Gäller bara att hålla i killen.

• nennesjuttioåtta

AM
    men Sälen är ju tillverkat mest för barnfamiljer! Synd att morfar sålde sin mark (för läääänge sen, det var ju bara dålig skog och inget annat) annars hade vi haft en stuga där...

• fru AM

Ja det var ett bra tips, liften till toppstugan! Jag kan inte ha Hektor i en dragpulka eftersom jag måste gå på skidskola/skidlektion för att överhuvudtaget ta mig framåt (mina föräldrar missade skiddetaljen i min uppfostran). Att ha ett barn på släp i det läget känns lite extra jobbigt

nennesjuttioåtta skrev 2010-02-22 10:59:40 följande:
    AMnu tjatar jag, men ni kan ju kanske hyra såna där dragpulkor som Hektor kan sitta/ligga i? Fast mitt tips om en tur upp iliften till toppstugan funkar nog allra bäst. Gäller bara att hålla i killen.
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge