• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

AM
    Inte då, det komemr gå tokbra! Det är jättebra att de går i skidskola än att föräldrarna ska ut och lära dem (om de inte kan åka bra själva då). Dels så anpassar de grupperna efter åkförmåga och så blir det väldigt mycket lek.

• MuffinsTönt

Skidskola är jättebra. Dels så lyssnar dem på ett annat sätt än om de är med föräldrarna. Jag kan säga att skidskola till mig räddade många sura stunder mellan Grabben och mig. Sen så var det ju skönt för honom att kunna åka på de större backarna. Samma princip för föräldrarna gissar jag.

• Parnassia

Vi har fått lära oss att man inte ska åka med barnen emellan sina egna ben just för att det är risk att skada dem om man skulle ramla eller om barnet ramlar och man själv inte hinner stanna. Man ska ha sele eller så får barnet hålla i ens stav och åka bredvid en.

Har också hört om det där att barnens ben skadas i höjd med pjäxan... Usch!

• nennesjuttioåtta

parnassia
    ja men det gör väl våra ben också? *Zat* Du har väl sett Snowroller när Ole vill sätta på Stig H pjäxor för första gången?

Vi har börjat med att bära upp barnet en bit, släpa det så det får åka någon meter innan en annan vuxen tar emot. Mest för att de ska känna balansen själva och inte luta sig mot någon annan. Och så hinner de inte ramla. Sen ökar man mer och mer. Och sen staven bredvid som de får hålla i. i liften kan man ha dem på var sida om benet så då kan de luta sig mot benet och man kan styra deras skidor mer än om man har dem helt mellan.

• nennesjuttioåtta

BS
    Kommer han att bli helt bra i axeln då?

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2010-02-22 13:25:03 följande:
    Vi har börjat med att bära upp barnet en bit, släpa det så det får åka någon meter innan en annan vuxen tar emot. Mest för att de ska känna balansen själva och inte luta sig mot någon annan. Och så hinner de inte ramla. Sen ökar man mer och mer. Och sen staven bredvid som de får hålla i. i liften kan man ha dem på var sida om benet så då kan de luta sig mot benet och man kan styra deras skidor mer än om man har dem helt mellan.
    Varför kan inte JAG få lära mig åka skidor så?
  • BrudSommar2006

Nenne, ja det är nog tänkt att han ska kunna bli helt bra men det har ju som sagt gått ett år nu.

Om Iris och Astrid vill lära sig åka utför får de klara sig själva, ingen lifthjälp här inte...

• MuffinsTönt
    BrudSommar2006 skrev 2010-02-22 13:44:04 följande:
    Nenne, ja det är nog tänkt att han ska kunna bli helt bra men det har ju som sagt gått ett år nu.Om Iris och Astrid vill lära sig åka utför får de klara sig själva, ingen lifthjälp här inte...
    BS
    Är det någon som har skadat sin axel vid skidåkning?
  • BrudSommar2006

AM, tycker absolut att ni ska satsa på bad du och Hektor! Kanske Livia också någon av dagarna?

Själv är jag både höjdrädd och farträdd så slalom fungerar uselt för min del! Klarar inga stora backar när jag åker längd heller utan får gå ner. Bäst är att åka på typ en golfbana eller så där det är rätt så platt.

• BrudSommar2006

Muffins, ja, maken, vid längdåkning!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge