• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • nennesjuttioåtta

såg att jag skrev släpa, men jag menade "släppa"... Det är klart, ska jag lära AM åka så så blir det nog mer släpa.

nennesjuttioåtta skrev 2010-02-22 13:25:03 följande:
    Vi har börjat med att bära upp barnet en bit, släpa det så det får åka någon meter innan en annan vuxen tar emot. Mest för att de ska känna balansen själva och inte luta sig mot någon annan. Och så hinner de inte ramla. Sen ökar man mer och mer. Och sen staven bredvid som de får hålla i. i liften kan man ha dem på var sida om benet så då kan de luta sig mot benet och man kan styra deras skidor mer än om man har dem helt mellan.
  • nennesjuttioåtta

2 meter kvinna uppför berget behöver en starkare sherpa än lilla nenne, 3 äpplen hög.

• snaily

När jag ser små knattar gå i pedagogisk skidskola får jag ofta lust att ansluta mig sist i ledet och också lära mig göra glasstrutar och få mycket beröm av den söta magistern

Anledningen till att jag är orolig för att jag kanske inte är nedreglerad - gjorde ju VUL för en vecka sen och då var det rätt mycket äggblåsor i äggstockarna. Doktorn såg lite fundersam ut. Hoppas de hunnit lugna sig på en vecka.

*jobba jobba*

• nennesjuttioåtta

www.1177.se/artikel.asp

var tvungen att kolla vad frusen skuldra var för något. Hoppas han blir bättre, BS! Verkar som man drabbas lättare om man har diabetes, visst har din man det?

• MuffinsTönt
    BrudSommar2006 skrev 2010-02-22 13:48:21 följande:
    Muffins, ja, maken, vid längdåkning!
    Fy! Hoppas det blir bra mkt snart då. Själv fick jag operera knät efter slalom. Den är inte heller helt frisk. Men det är lite av mitt fel också. Jag känner att den är bra/bättre när jag tränar regelbundet. Men nu när det är dåligt med det så känner jag av knät mer.
  • fru AM
    Men kanske två sherpor? P hjälper väl till?
    nennesjuttioåtta skrev 2010-02-22 13:56:02 följande:
    2 meter kvinna uppför berget behöver en starkare sherpa än lilla nenne, 3 äpplen hög.
  • fru AM

Jag har tagit en skidlektion i vuxen ålder. Läraren var utklädd till påskkärring så det var inte alls pinsamt ...

• nennesjuttioåtta

AM
    tänkte jag inte på, men han är kortare än dig han med. Det blir ju kanon! En kör först och styr och en åker bakom och bromsar. Precis som när man tar ner en person med pulka.

• nennesjuttioåtta

AM
    OMG!
    Varning ala: åk INTE till fjällen i påsktider om ni vill undvika sånt!

• MuffinsTönt

Haha! Påskkärring!!! Hade han kvast istället för skistavar också?

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge